مطالبه گردشگران عرضه خدمات برتر مسئولان استان اصفهان است

استاندار اصفهان در آیین تجلیل از خادمان نوروزی این استان، که پنجشنبه 17 فروردین 96 در محل استانداری اصفهان برگزار شد، تأکید کرد که مطالبه گردشگران، به‌ویژه در نوروز، عزم مسئولان استان اصفهان برای عرضه خدمات برتر است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، رسول زرگرپور در جمع مسئولان ستاد هماهنگی خدمات‌سفر این استان گفت: «امسال برای تحقق شعار نوروز متفاوت، یک رویداد بزرگ تاریخی با شاخصه‌های متعدد فرهنگی در استان اصفهان هم‌زمان با سراسر کشور رقم خورد که ستودنی است.»

او با اشاره به گونه‌های گردشگری در استان اصفهان گفت: «گردشگرانی که به اصفهان سفر می‌کنند ــ به‌ویژه گردشگران خارجی ــ عمدتاً گونه گردشگری فرهنگی را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، بنابراین خدماتی را که به آن‌ها عرضه می‌شود همواره می‌سنجند؛ چون این گردشگران از شأن و منزلت ویژه‌ای برخوردارند و مطالبه آن‌ها از تمام مسئولان استان اصفهان دریافت خدمات برتر است.»

استاندار اصفهان ادامه داد: «عرضه خدمات خوب به گردشگران باعث شد تا امسال با رشدی معادل 20درصد در استقبال گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان مواجه باشیم که این نکته خود وظیفه همگی ما را در توسعه پایدار گردشگری در پهنه استان حساس می‌‌کند.»

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت گردشگری استان اصفهان در نوروز اشاره کرد و افزود: «آرامش، امنیت،کاهش تصادفات جاده‌ای، عرضه نوآوری در اطلاع‌رسانی به گردشگران به‌ویژه در حوزه اطلاع‌رسانی الکترونیک، برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه و جمع‌آوری صنایع‌دستی و سوغات تقلبی از مجموعه‌های بزرگی همچون مجموعه جهانی میدان امام اصفهان از نقاط قوت نوروز امسال در استان اصفهان بود.»

زرگرپور خاطرنشان کرد: «بااین‌حال، معتقدم ما همچنان باید در ارتقای کیفیت خدمات به گردشگران به‌ویژه به گردشگران خارجی در پهنه استان بزرگ اصفهان بکوشیم. در حوزه گسترش بهداشت در سطح شهر اصفهان و به‌ویژه در حوزه ترافیک شهری معتقدم هنوز کارهای زیادی داریم که در کنار توسعه متوازن گردشگری در سطح شهرستان‌های استان، باید به‌انجام برسانیم.»

در پایان این آیین، با حضور استاندار، معاونت امور عمرانی استانداری و مسئولان دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات‌سفر استان، از مسئولان و اعضای کمیته‌های 9گانه ستاد هماهنگی خدمات‌سفر استان اصفهان به‌پاس فعالیت‌های ارزشمند آنان در عرضه خدمات متفاوت مبتنی بر منشور حقوق شهروندی در نوروز 96 تجلیل به‌عمل آمد.

در این نشست همچنین مدیران کمیته های 9گانه این ستاد در ایام نوروز گزارشی از فعالیت‌های ستاد هماهنگی خدمات‌سفر استان اصفهان ارائه کردند.

بر اساس این گزارش 45 ستاد اسکان و هدایت آموزش‌وپرورش در استان در قالب 14هزار کلاس، 70 پایگاه امدادونجات هلال‌احمر، 113 پایگاه امدادونجات پزشکی، 16 پایگاه امنیت و سلامت در جاده‌های استان، 5 پایگاه هدایت و اسکان گردشگران در 4 نقطه ورودی و خروجی شهر اصفهان، استقرار 70 پایگاه انتظامی در استان، استقرار 30 ناظر تعزیرات حکومتی در کنار استقرار بیش از 200 ناظر سازمان صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بر بازار، تردد 15میلیون خودرو در جاده‌های استان و پایش این خودرو‌ها در کمیته حمل‌ونقل و راهداری، خدمات‌رسانی 54 بیمارستان و اورژانس به گردشگران در کنار عرضه خدمات به بیماران دیالیزی و صعب‌العلاج در سطح استان، خدمات‌رسانی فرهنگی و مذهبی 340 بقعه متبرکه برای عرضه خدمات به گردشگران و خدمات‌رسانی بیش از 300 مجموعه تاریخی و گردشگری به گردشگران در سطح استان اشاره داشت.

برپایی 440 غرفه صنایع‌دستی در استان اصفهان برای تحقق نوروز متفاوت
محسن یارمحمدیان، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، نیز در این نشست، با ارائه گزارشی، گفت: «امسال و برای تحقق شعار ”نوروز متفاوت، خدمات متفاوت با تکیه بر منشور حقوق شهروندی“، توانستیم با همکاری تمام کمیته‌های ستاد نوروزی استان کیفیت عرضه خدمات را به گردشگران ارتقا بخشیم.»

او در همین مورد تأکید کرد: «بیش از 20 نهاد دولتی در قالب 9 کمیته و با 15هزار نفر نیرو تلاش کردند تا خدماتی شایسته به گردشگران نوروزی در سطح استان اصفهان عرضه کنند.»

یارمحمدیان ادامه داد: «امسال 440 غرفه صنایع‌دستی با شعار نوروزی استان با عنوان اصفهان، شهر جهانی صنایع‌دستی در تمام پهنه استان برپا شد، به‌گونه‌ای که در این غرفه‌ها، از اصفهان گرفته تا دورترین نقاط استان، ضمن ایجاد کارگاه‌های تجربه‌محور صنایع‌دستی ویژه گردشگران، در آن‌ها صنایع‌دستی باکیفیت به گردشگران عرضه می‌شد.»

معاون گردشگری و عضو دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات‌سفر استان ادامه داد: «امسال نقاط قوت ستاد نوروزی استان در حوزه‌های اجرای رویداد فرهنگی نوروزگاه در 15 شهرستان استان، اسکان‌دهی گردشگران و اطلاع‌رسانی به آنان با شیوه‌های نوین همراه بود.»

او تصریح کرد: «برای ارتقای کیفیت عرضه خدمات استان به گردشگران، امسال 40 ناظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان در 1300 مورد بازرسی از تأسیسات گردشگری استان، پیش از ایام نوروز و سپس در ایام نوروز، از اقامتگاه‌های سراسر استان بازدید کردند و جالب اینجاست که با توجه به ارتقای کیفیت نرم‌افزار‌های الکترونیک اطلاع‌رسانی و درج سامانه رسیدگی و شکایات در آن و امکان دسترس تمام گردشگران به این سامانه، امسال فقط یک‌درصد از شکایات از واحد‌های اقامتی کل کشور به استان اصفهان اختصاص داشت.»

انتهای پیام/

کد خبر 139601195

برچسب‌ها