اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو رونق‌بخشی به صنعت گردشگری/ بیلبوردهای شهری به معرفی ظرفیت‌های گردشگری اختصاص یابد

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که به‌منظور رونق‌بخشی به گردشگری داخلی از برد تبلیغاتی بیلبوردهای شهری بهره گرفته شود تا بتوان مردم را با ظرفیت‌های گردشگری آشنا کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از خانه ملت، نصرالله پژمان‌فر، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امروز شنبه 17 تیر 96، با بیان اینکه به‌دلیل وابستگی اقتصاد کشورمان به نفت بسیاری از ظرفیت‌ها مانند صنعت گردشگری نادیده گرفته شده، گفت: «امروزه اگر به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه ویژه شود، حتماً حوزه گردشگری رشد خواهد یافت؛ زیرا یکی از عرصه‌هایی که اقتصاد را از وابستگی به نفت جدا می‌کند همین مؤلفه است.»

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای ایجاد رشد در عرصه گردشگری باید به هر دو عرصه گردشگری داخلی و خارجی توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: «همه افراد قائل‌اند که باید تا چشم‌انداز 1404 به جذب 20میلیون گردشگر خارجی دست یابیم، لذا برای تحقق این مهم باید تدبیر مناسبی اندیشیده و با برنامه‌ریزی اقدام به تأمین زیرساخت‌ها شود.»

او با اشاره به اهمیت دوچندان تقویت گردشگری داخلی نیز افزود: «امروزه می‌توان مشاهده کرد که بسیاری از افراد ساکن در یک منطقه از ظرفیت‌های گردشگری حوالی خودشان مطلع نیستند، که این یک ضعف محسوب می‌شود.»

این نماینده مجلس دهم، با اشاره به اینکه اگر افراد به ظرفیت‌های موجود صنعت گردشگری توجه کنند می‌توانند به اشتغال پایدار دست یابند، تصریح کرد: «برای مثال، در سفری که به سیستان‌وبلوچستان داشتم، از آثار باستانی همچون ”شهر سوخته“ بازدید کردم؛ باید اذعان کرد که به این آثار منحصربه‌فرد توجه نمی‌شود و گردشگران داخلی به‌دلیل بی‌اطلاعی از وجود چنین آثاری به این اماکن نمی‌روند.»

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «باید از ظرفیت بیلبوردهای شهری به‌خوبی بهره خوبی گرفته شود تا مردم هر شهر با مواهب طبیعی و آثار تاریخی و باستانی اطرافشان آشنایی یابند و با خانواده‌ها به بازدید از این اماکن بپردازند و اوقات خاطره‌انگیزی در کنار همدیگر داشته باشند.»


زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، چندی پیش اظهار کرده بود که باید، علاوه‌بر گردشگری خارجی، برای توسعه گردشگری داخلی نیز برنامه‌ریزی کرد؛ ازاین‌رو، اقداماتی همچون برگزاری تورهای مشترک و استان‌گردی می‌توانند به توسعه گردشگری داخلی استان‌ها کمک شایانی بکنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1396041726