حضور خبرنگاران بزرگ‌ترین سرمایه‌ برای سازمان میراث‌فرهنگی است

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی امروز  17 مرداد 96 در نشستی با خبرنگاران خطاب به آن‌ها گفت: «حضور شما بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید از آن بهره ببرد.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این نشست که به‌مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک خطاب به فعالان این حوزه گفت: «شما حتما جسارتی جدی در خود دیدید که تصمیم گرفتید خبرنگار شوید و چیزهایی را بازگو کنید و کارهایی انجام دهید که همه قادر به انجام آن نباشند. خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود، در واقع سختی شغل خبرنگاری ازجهت خوب دیدن، خوب نوشتن و آگاهی‌بخشی به مخاطب است که بعضا تبعاتی را برای آن‌ها به‌همراه دارد.»

او با اشاره به اینکه خوب است این ظرفیت در افراد ایجاد شود که انتقادات را بپذیرند افزود: «قلم و دوربین شما می‌تواند کارهای مهمی انجام دهد. صمیمانه بابت تمام زحماتی که در این مدت کشیدید تشکر می‌کنم. شما کمک کردید که بحث میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به مطالبات و موضوعاتی ملی تبدیل شود تا بتوانیم از پشتوانه‌های مردمی استفاده کنیم. درواقع اگر به‌واسطه کمک شما سازمان روی بسیاری از مسائل مانند ثبت اضطراری حساس نمی‌شد، نمی‌توانستیم به نتیجه مطلوب برسیم، زیرا شما به چیزهایی توجه می‌کنید که در گزارش‌های معمول سازمانی نمی توانیم آن را ببینیم.»

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز سعی کرد حساسیت‌های شما را به اولویت خود تبدیل کند تا مسیر پیش رو را با این نگاه پیش ببریم که در این حوزه دیده‌بانانی جدی و مصمم فعالیت می‌کنند. در واقع بخش اعظمی از تصمیم‌سازی‌های مناسب برگرفته از برداشت‌ها و کمک‌های شما بود.»

او افزود: «از حضور تک‌تک شما تشکر می‌کنم و مطمئن هستم حضور شما، قلم شما و دوربین شما کمک می‌کند که میراث‌فرهنگی روزهای بهتری تجربه کند، گردشگری جان تازه‌ای بگیرد و صنایع‌دستی رونق بیشتری پیدا کند.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان این‌که در دوره مدیریتی فعلی تلاش شد تا اصلاح فرآیندها در این سازمان در دستور کار قرار گیرد گفت: «باید مراقبت از میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این کشور به دغدغه‌ای ملی تبدیل شود، زیرا این حوزه‌ها می‌توانند بسیاری از روستاها و شهرها را نجات دهند.»

او خاطرنشان کرد: «همه متعهد هستیم که همراهی مردم و و اعتماد آن‌ها به شعار اعتدال و امید محقق شود. همه باید با هم تلاش کنیم که کشور در مسیر توسعه قرار بگیرد؛ زیرا با هم و در کنار هم می‌توانیم کشور را به جایی که شایسته آن است برسانیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 139605176