بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری یزد، محمدرضا دهستانی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این ادارهکل امروز چهارشنبه 5 مهر 96 با اعلام این خبر، گفت: «برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ادارهکل میراثفرهنگی استان تصمیم به تجهیز اماکن تاریخیفرهنگی تحت مدیریت خود به سیستم مکانیزه فروش بلیت الکترونیکی گرفت، که در این راستا برنامه سیستم صدور بلیت الکترونیکی به سفارش این ادارهکل توسط شرکت تجارت الکترونیک پارسیان طراحی و بهصورت آزمایشی در برخی از اماکن تاریخی شهر جهانی یزد راهاندازی شد.»
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری یزد با تأکید به نقش ابزارهای الکترونیکی برای تسریع در امور روزمره که موجب بالا بردن ضریب امنیت، صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی میشود گفت: «تسهیل دسترسی به بلیت اماكن تاریخیفرهنگی، جلوگیری از هدرروی وقت گردشگران و ارتقای سطح كیفی خدمات از اهداف چنین اقدامی است.»
دهستانی در ادامه در مورد روند سیستم صدور بلیت الکترونیکی طراحی شده توضیحاتی داد و عنوان کرد: «این سیستم دارای دو پنل مدیریت و کاربر است، که در پنل مدیریت مبلغ بلیت و نوع آن توسط ادارهکل میراثفرهنگی استان تعیین میشود و در پنل کاربر که در اختیار بلیتفروشان اماکن تاریخی قرار میگیرد تعداد نفرات وارد میشود. در این سیستم بازدیدکننده فقط باید کارت خود را در دستگاه پوز قرار دهد و رمز آن را وارد کند که در نهایت سیستم رسیدی را به بازدیدکننده ارائه میدهد که در آن نام مکان تاریخی که از آن بازدید میشود، تعداد نفرات و نوع بلیت درج شده است.»
او با بیان اینکه این طرح بعد از ارزیابی و رفع نواقص و مشكلات احتمالی آن، در تمام اماكن تاریخیفرهنگی اجرا خواهد شد، گفت: «حذف بلیتهای کاغذی از اماکن تاریخیفرهنگی و موزهها، کنترل هر چه بهتر فرآیند فروش بلیت برای اخذ آمارهای دقیق و هدفمند و برنامهریزی بهتر، جلوگیری از مفسدههای احتمالی و... از دیگر مزایای فروش الكترونیكی بلیت در اماكن تاریخیفرهنگی است.»
انتهای پیام/