بررسی راه‌اندازی سیستم نظارت آنلاین بر عرضه خدمات به گردشگران

بیست‌و‌نهمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در حالی امروز شنبه 5 اسفند برگزار شد که نظارت آنلاین بر عرضه خدمات با استفاده از سیستم ویدئوکنفرانس یکی از مهم‌ترین دستورکارهای این جلسه بود.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این نشست که در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد، محمد محب‌خدایی معاون گردشگری این سازمان با تشریح راه‌اندازی اتاق مانیتورنیگ در ستاد مرکزی خدمات سفر گفت: «قصد داریم یک ارتباط آنلاین داشته باشیم و از ویدئو کنفرانس در نظارت بر عرضه خدمات به گردشگران استفاده کنیم و هر زمان که مسافر به یکی از تأسیسات گردشگری وارد شد بتوانیم بر نحوه عرضه خدمات به او نظارت داشته باشیم.»

او افزود: «خوشبختانه در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این امکان وجود دارد که در هر اداره‌کل یک اتاق مانیتورینگ ایجاد شود و افراد نیز می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه به این سامانه دسترسی داشته باشند.»

محب‌خدایی افزود: «راه‌اندازی این سامانه آنلاین نظارتی می‌تواند باعث تقویت نظارت و افزایش کیفیت عرضه خدمات شود.»

او اضافه کرد: «این یک اقدام نو است و اجرای آن نتایج خوبی را به‌دنبال دارد و در این میان تجربه خوبی که از اجرای این سامانه در سایر حوزه‌ها وجود دارد، ما را به اجرای این طرح امیدوارتر می‌کند.»

محب‌خدایی تصریح کرد: «در این سیستم آنلاین، گیرنده خدمات، عرضه‌کننده خدمات و اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر به‌صورت آنلاین حضور دارند و موضوعات مرتبط با عرضه خدمات به گردشگران به صورت آنلاین بررسی و در صورت بروز مشکل در همان لحظه رفع می‌شود.»

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه گفت: «راه‌اندازی این سیستم آنلاین قبل از هرچیز بار روانی مثبت دارد و به گیرنده و عرضه‌کننده خدمات این پیام را می‌دهد که نظارت دقیق بر نحوه عرضه خدمات وجود دارد.»

او ادامه داد: «دنیا به سمت نظارت‌های سیستمی رفته است و نظارت سایه بر نظارت فیزیکی غالب شده است؛ به‌عنوان مثال در برخی از کشورها هیچ پلیسی در خیابان‌ها وجود ندارد، اما نظارت به صورت آنلاین است و نظارت آنلاین بار روانی بهتری نسبت به حضور فیزیکی پلیس دارد. از این رو باید به‌سمت نظارت‌های آنلاین حرکت کنیم.»

محب‌خدایی با اشاره به سیستم‌های موجود نظارتی در حوزه گردشگری افزود: «برای نظارت هرچه بهتر باید از روش‌های سنتی عبور کنیم و از تجربه‌ها و روش‌های آنلاین استفاده کنیم.»

او افزود: «با بهره‌گیری از سیستم‌های آنلاین و تکنولوژی‌های روز به‌دنبال این هستیم تا سرعت اطلاع‌رسانی و کیفیت عرضه خدمات را افزایش دهیم.»

در ادامه این جلسه نحوه راه‌اندازی این سیستم نظارتی آنلاین در حضور اعضای ستاد مورد بررسی قرار گرفت و با رأی گیری از اعضای ستاد، کلیات راه‌اندازی این سیتم آنلاین مورد موافقت گرفت.

بررسی شعار سال 97

در ادامه این جلسه، تعیین شعار برای سال 1397 مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان هر یک از دستگاه‌ها در این خصوص به ارائه نظرات خود پرداختند.

محب‌خدایی در این نشست ادامه داد: «یکی از برنامه‌هایی که سازمان میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حوزه سفر و گردشگری دنبال می‌کند این است که نوروز امسال سفرهای ما همراه با نگاه جهانی باشد از این رو برای نوروز امسال با توجه به خلوت بودن تهران در نوروز، بسته‌های سفر ارزان‌قیمت برای سه کشور ترکیه، عراق و آذربایجان برنامه‌ریزی شده است تا از این طریق بتوانیم شاهد افزایش گردشگران خارجی باشیم که در این میان برای مسافران این تورها سفر به همدان و تبریز نیز برنامه‌ریزی شده است و این تورها برای هفت شب برنامه‌ریزی شده است و اقامت مهمانان در هتل‌های 4و5 ستاره است که جمع این تورها 440‌ دلار است و یک فرصت بسیار مناسب برای توسعه گردشگری خارجی است.»

او افزود: «از این رو به دنبال تبیین شعاری هستیم که جنبه جهانی و بین‌المللی نیز داشته باشد.»

برنامه‌های جذاب برای مانور خدمات سفر

برگزاری مانور خدمات سفر و تعیین دقیق زمان و مکان برگزاری این مانور دستور بعدی بیست‌و‌نهمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بود که این موضوع نیز با حضور اعضا مورد بررسی قرار گرفت و محب‌خدایی بعد از شنیدن گزارش پلیس در این‌باره گفت: «این مانور، نماد آغاز سفر و عرضه خدمات به گردشگران است و پیشنهاد من این است که مکان این رویداد جایی باشد که عموم مردم نیز بتوانند در این مانور حضور داشته باشند.»

او افزود: «برگزاری این مانور باید متفاوت باشد و کارهای نو در این مانور انجام شود. به‌عنوان مثال در این مانور به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کودکان و دانش‌آموزان حضور داشته باشند تا موضوع سفر و گردشگری به صورت ریشه‌ای در بین کودکان نهادینه شود.»

محب‌خدایی افزود: «برگزاری هنرهای آیینی اقوام ایرانی، برگزاری موسیقی سنتی، اجرای برنامه‌های فرهنگی‌هنری و... از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای برگزاری هرچه بهتر این مانور است.»

سامانه جمع‌آوری اطلاعات، سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، سامان‌دهی نمازخانه‌ها، بررسی نقاط حادثه‌خیز، راهکارهای تقویت همکاری تمام دستگاه‌های عضو ستاد برای عرضه خدمات هرچه بهتر به گردشگران و... از دیگر موضوعاتی است که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1396120524