بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی امروز 20 خرداد 97 با اعلام این خبر تصریح کرد: «این طرح به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان های اداری دستگاههای اجرایی، پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیر اصولی و مفسد امیز با کارکنان دولت و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد و در اجرای ماده (17) تصویب نامه شماره 1127128 مورخ 96/12/28 شورای عالی اداری با عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شد.»
او تأکید کرد: «میز خدمت به دنبال ارائه خدمات بموقع، سریع و آسان برای ذینفعان و مراجعه کنندگان ادارهکل بوده و عملیات اجرایی آن بلافاصله بعد از ابلاغ دستورالعمل عملیات اجرایی آغاز شده است.»
کریمی با اذعان به اینکه میز خدمت در دو شکل حضوری و الکترونیک پیاده میشود، اضافه کرد: «برای راهاندازی میز خدمت حضوری فضای مناسب تخصیص یافته است.»
به گفته او در راستای راهاندازی میز خدمت حضوری در کنار ساماندهی و پایش نیروی انسانی، کارشناسان ماهر و مسلط به امور نیز از سوی ادارهکل انتخاب شده است.
کریمی با اشاره به طراحی فرمها و فرایندها اضافه کرد: «هدف از میز خدمت حضوری این است که ارباب رجوع در کمترین زمان ممکن پاسخ قانونی برای درخواست خود دریافت کنند.»
مدیر کل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان گلستان همچنین در خصوص راهاندازی میز خدمت الکترونیکی تصریح کرد: «با توجه به اینکه اقدامات قبلی اداره کل در تحقق دولت الکترونیک و با خدمترسانی شفاف و سریع همراه بوده، این امر اجرای این طرح را تسریع کرده است.»
کریمی تأکید کرد: «از جمله اقدامات صورتگرفته طراحی سامانه الکترونیک و استفاده از ظرفیت وبسایت و دستگاههای ارتباطی هوشمند است؛ بهطوریکه در سایت ادارهکل بخشی با عنوان میز خدمت الکترونیک تدارک دیده شد. میز خدمت الکترونیک واقع در وبسایت حاوی ضوابط، مقررات، استانداردها، سؤالات متداول و فرمهای الکترونیکی است.»
میز خدمت در این اداره کل از آبان ماه 96 در هر معاونت دایر بوده و از 25 اردیبهشت 97 به طور تجمیع شده در محل دبیر خانه این اداره کل در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین حوزه های امور مالی، روابط عمومی و حقوقی زیر نظر معاونت توسعه و مدیریت برای پاسخگویی به ارباب رجوع دایر است.
انتهای پیام/