خانه فرهنگ بیرجند، موزه معماری می‌شود

با خریداری خانه فرهنگ به‌عنوان یکی از بناهای ارزشمند شهر بیرجند توسط اداره میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی و همکاری وزارت راه و شهرسازی این خانه به موزه معماری استان تبدیل می‌شود.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، خانه فرهنگ که یکی از بناهای تاریخی شهر بیرجند و متعلق به دوره قاجار و اوایل پهلوی است تحت تملک سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفت.

علی شریعتی‌منش معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی امروز شنبه 9 تیر 97 با اعلام این مطلب گفت: «این بنا دارای عناصر معماری خانه های تاریخی از جمله سردر ورودی، ایوان، هشتی ورودی، بخش تابستان‌نشین و زمستان‌نشین است. به‌طوری‌که پیش‌تر به شماره 2871 در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده بود.»

او افزود: «از ویژگی‌های بارز این خانه تزیینات آجری بسیار زیبا در سردر و نمای ایوان بناست از همین رو، اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با خریداری این بنا، خانه فرهنگ را تحت تملک خود قرار داد.»

به گفته شریعتی‌منش، این بنا که پیش‌تر در اختیار مالک خصوصی  بوده است قرار است با همکاری وزارت راه و شهرسازی به موزه معماری استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1397040919

برچسب‌ها