بهگزارش خبرنگار میراثآریا در این گزارش به اثرات و دستاوردهای این نشست که از 21 تا 23 آبان در همدان برگزار شد، اشاره شده است.
این رویداد شامل آیین افتتاحیه، سمینار بینالمللی بهرهگیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فناوری، برگزاری نشست هیئت رئیسه اعضای وابسته، دو کارگاه آموزشی و سه پنل تخصصی و همچنین تور آشناسازی با جاذبههای گردشگری بود.
براساس این گزارش، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، معاون دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری، رئیس هیئت مدیره اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری، مدیران ارشد و هیئت مدیره اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری، شرکت کنندگانی از 28 کشور و 80 عضو وابسته سازمان جهانی گردشگری از میهمانان خارجی این اجلاس بودند.
در این گزارش آمده است: «بازنگری برنامه ملی جامع گردشگری ایران و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای پیگیری فرآیندهای آتی، بازنگری و استقرار حسابهای اقماری گردشگری از طریق به روز رسانی مطالعات موجود در ایران و استفاده از مشاورههای فنی سازمان جهانی گردشگری، تدوین چهارچوب همکاری فیمابین سازمان متبوع و سازمان جهانی گردشگری در حوزه طبیعتگردی و گردشگری روستایی و برگزاری کنفرانس بینالمللی در سال 2020 با این موضوع به میزبانی ایران، قول مساعد دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در خصوص همکاری و مشارکت در زمینه تصویرسازی مثبت از جمهوری اسلامی ایران و رفع تصویر منفی موجود در اذهان بینالمللی از طریق تدوین زمینههای مشترک همکاری با سازمان جهانی گردشگری و تاسیس و راهاندازی مرکز جهانی صنایعدستی در ایران با مشارکت سازمان جهانی گردشگری به منظور آموزش نمایندگان سایر کشورها از مهمترین دستاوردهای برگزاری این اجلاس است.»
همچنین این اجلاس اثراتی نیز در توسعه گردشگری کشور خواهد داشت که در این گزارش به آنها اشاره شده است، فراهم آوردن زمینههای متعدد برای همکاریهای اقتصادی بین سرمایهگذاران خارجی و فعالان اقتصادی کشور به ویژه استان همدان، حضور گردشگران بینالمللی به عنوان ابزاری برای تعامل در خدمت دیپلماسی عمومی کشور، حضور گردشگران بینالمللی در ایران بهرغم همه تبلیغات و تصاویر منفی غیرواقعی که از کشورمان منتشر شده است، دیده شدن واقعیتهای ایران با حضور افراد فعال در صنعت گردشگری، معرفی همدان در سطح ملی و بینالمللی، برگزاری نمایشگاه استارت آپ گردشگری در حاشیه نشست، بهرهبرداری از حضور نمایندگان کشورهای خارجی برای معرفی ظرفیتها، امکانات و جاذبههای طبیعی و صنایعدستی همدان از جمله این اثرات است.
انتهای پیام/