بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، اسماعیل مریوانی معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: «خلاقیت مسئله حائز اهمیتی است که در برپایی این گردهمایی ها باید دخیل باشد و ظرفیت ها و پتانسیل های استان کردستان به خوبی به شرکت کننده گان در این دوره ارائه و معرفی شود.»
اسعد ساعدپناه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز گفت: «از دغدغه های مهم استان در حوزه صنایع دستی بحث صادارت و فروش است که با برگزاری دوره های بازاریابی فروش این محصولات با کمک تشکل های مردم نهاد می توان در حل این مسئله کوشید.»
وی افزود: «بیشتر رشته های صنایع دستی ریشه در فرهنگ، هنر و پیشینه تاریخی ما دارد که در معرض فراموشی است و باید دعوت کنیم از تشکل های مردم نهاد که در بازار فروش و صادارات این محصولات همکاری داشته باشند. »
وی گفت: «یکی از مشکلات بارز در زمینه بازار فروش اینترنتی، اعتماد سازی است که باید با آموزش و برگزاری دوره هایی این اعتماد را در مردم ایجاد کنیم و این فرهنگ را رواج دهیم.»
حمید اسکندری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این نشست گفت: «تورلیدرها و انجمن های گردشگری باید ذهنیت درستی را در گردشگر ایجاد کنند چون گردشگر تمام وقت با تورلیدر برخورد دارد و یک راهنمای خوب می تواند ذهنیت او را تشکیل دهد.»
وی افزود: «ورود گردشگر مهم نیست، مهم حفظ آن است که با یک ذهنیت خوب از اینجا برود و باز هم انگیزه ایی دوباره برای آمدن داشته باشد.»
وی گفت: «بازدید گردشگران از کارگاه های صنایع دستی و فروش آن و همچنین بازدید از ابنیه های تاریخی و معرفی آن به گردشگر می تواند تاثیر مثبتی در حوزه گردشگری استان داشته باشد. »
اسکندری افزود: «با کمک و همکاری تشکل های مردم نهاد و آموزش های درست و لازم در زمینه گردشگری میتوان تاثیرات مثبتی را در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد کرد.»
انتهای پیام/