به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمد دیناری در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با بیان این مطلب افزود: «نمایشگاهها یکی از ابزارهای ترویج در آمیخته بازاریابی کسب و کارهای گردشگری و هتل داری به شمار رفته و ماموریت دارند تا پروژه های سرمایه گذاری را به بازار یا جامعه هدف خود نزدیک کرده و زمینه معرفی و مذاکرات رو در رو یا حضوری موثر را فراهم آورند.»
وی ادامه داد: «به ویژه پروژه های سرمایه گذاری که نیازمند جلب و جذب سرمایه گذار داخلی یا خارجی توانمند هستند می توانند از این فرصت کوتاه که در قالب رویدادی تحت عنوان نمایشگاه فراهم می شود، نهایت بهره را ببرند.»
دیناری افزود: «نمایشگاهها فرصتی چهار روزه و به عبارتی بهتر حداکثر ۲۵ ساعته را فراهم می آورند تا مدیران و سرمایه گذاران با یک برنامه ریزی و طرح اجرایی هدفمند نقش آفرینی کنند و با استفاده از محتوای خوب و مفید و به کار گیری نیروی انسانی متخصص و کاردان از این زمان اندک، فرصتهای طلایی بسازند.»
وی اظهار کرد: «لزوما فضای فیزیکی بزرگ و گسترده مزیت رقابتی یک پروژه سرمایه گذاری در اینگونه رویدادها نیست، آنچه مهم است تولید محتوای کاربردی و حضور در قالب یک طرح بازاریابی هدفمند است که باعث می شود نهایت بهره برداری انجام و رضایت بخش خصوصی از مشارکت در نمایشگاه حاصل شود.»
وی گفت: «از نگاه سرمایه گذاران حرفه ای، نشستن، خوردن و بازی کردن با موبایل در غرفه های نمایشگاهی ممنوع است و شرکت کنندگان بایستی مدام درحال فعالیت، معرفی پروژه ، اطلاع رسانی، گپ و گفت با مرجعان و تبادل اطلاعات باشند، به طوری که بعد از پایان هر روز از نمایشگاه خستگی ناشی از این فعالیت هدفمند به امید آینده ای خوب برای کسب و کار به حلاوتش تبدیل شود.»
وی یاد آورشد: «البته فعالیت های بعد از نمایشگاه و بهره گیری از اطلاعات و تجربه کسب شده نیز نقش موثری در تکمیل این تجربه ارزشمند برای پروژه های سرمایه گذاری دارد.»
انتهای پیام/