جشنواره بازی های بومی و محلی در نقده برگزار شد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نقده گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی در 6 رشته در شهرستان نقده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، حامد پرورش، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نقده، در ارتباط با این خبر اظهار کرد: برگزارى جشنواره بازي هاى بومى محلى و نمايشگاه صنايع دستى در روستاى حيدر آباد شهرستان نقده برگزار شد.
 او با بیان اینکه که این جشنواره با شركت اداره ميراث فرهنگى، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نقده، اداره ورزش و جوانان، اداره امور عشاير، اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعی، سپاه پاسداران شهرستان برگزار شد، افزود: در این جشنواره شرکت کنندگان در ۶ رشته طناب کشی، گونی دوانی، دال پلان، جوراب جوراب، کلاه پران و خروس خروس حضور شرکت کرده بودند.
 رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نقده با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی در سال‌های اخیر با ظهور بازی‌های کامپیوتری و پیشرفت جوامع به فراموشی سپرده شده است، سازمان میراث فرهنگی با مشارکت سایر نهاد‌های مربوطه با برگزاری چنین جشنواره‌هایی سعی در احیای این بازی‌ها دارد تا ضمن ایجاد فضایی مفرح، بازی‌های بومی و محلی نیز به نسل جدید معرفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1397122112

برچسب‌ها