دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان برگزار می ­شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري شهرستان دامغان گفت: دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگري گل غلتان در شهر امیریه شهرستان دامغان در روزهای پایانی هفته آینده برگزار  می شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري استان سمنان، مهدی قاسمی افزود: دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگري گل غلتان، از یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه امسال در شهر امیریه شهرستان دامغان برگزار می شود.

دبیر جشنواره گل غلتان هدف از برگزای این جشنواره را احیاء آداب و سنن قدیمی، نهادینه کردن این آیین، ایجاد فضای شاد و سالم برای عموم جامعه، جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه عنوان کرد.

وی گفت: بازدید از جاذبه هاي طبيعي و تاریخی امیریه، کویر حاج علیقلی، دریاچه نمک در کنار عرضه صنایع دستی و سوغات، گشت و گذار در باغ گل و چیدن گل برای اجرای برنامه گل غلتان، کارناوال شادی ،برگزاری آئین ملی گل غلتان در خانه های محلی و محل برگزاری جشنواره، اجرای موسيقي های محلي و برنامه های فرهنگی، شتر سواري، اسب سواری و رصد ستارگان از برنامه های این جشنواره است.

آئین گل غلتان اولین اثر معنوی استان سمنان است که در سال ۸۹ با شماره ثبت ۱۷۷ به‌عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان و در 25 کیلومتری جنوب غربی این شهرستان واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 139802051

برچسب‌ها