به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل، نادر فلاحی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: «موفقیت ما در حوزههای مختلف مرهون حمایت رسانهها است.»
او رشد سفر گردشگران به اردبیل را نتیجه معرفی و تبلیغ جاذبههای این استان توسط رسانه اعلام کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل با تأکید به این که در این مرحله نیازمند معرفی جاذبهها در سطح بین المللی هستیم، افزود: «لازم است خبرگزاریها تهمیداتی برای معرفی جاذبههای اردبیل در سرویسهای بینالمللی فراهم سازند.»
او با تأکید به این که بیش از 2هزار جاذبه طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی در اردبیل وجود دارد، تصریح کرد: «گستره جاذبههای گردشگری استان رو به افزایش است و می تواند پاسخگوی سلایق گردشگران باشد.»
فلاحی بخشی از عملکرد رسانهها را انعکاس مطالبات مردمی دانست و گفت: «این اقدام موجب شد تا ما در جریان مهمترین مطالبات مردمی قرار گرفته و اولویت پروژهها و برنامهها را نیز بر همین اساس تعریف کنیم.»
اردبیل 1400 بر قله گردشگری ایران
او در بازدید از دفتر استانی خبرگزاری فارس نیز با اشاره به این که اردبیل به عنوان ارزانترین مقصد گردشگری کشور و ییلاق ایران زمین مطرح است،گفت: «براساس برنامهریزیهای انجام شده، اردبیل تا سال ۱۴۰۰ بر قله گردشگری ایران خواهد ایستاد.»
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل تصریح کرد: «در یک سال گذشته در سایه زحمات فراوان مسوولان ذیربط و با همکاری خبرگزاریها و رسانهها میزان حضور گردشگران خارجی در بقعه شیخ صفی دو و نیم برابر افزایش داشته آمار ورودی موزهها و هتلهای اردبیل نیز در حال حاضر ۱۱۶ درصد افزایش یافته است.»
فلاحی عنوان کرد: «محور توسعه استان اردبیل گردشگری است از این رو جذب سرمایهگذار از اولویت های برنامه های ما است.»
او گفت: «زمستان سال قبل تعداد گردشگران در اردبیل ۱۵ درصد رشد داشته است، همچنین توانستیم میزان ماندگاری مسافران در بقعه شیخ صفی را از ۲۵ دقیقه به ۲ و نیم ساعت افزایش دهیم.»
انتهای پیام/