مراتب ثبت 4 میراث‌فرهنگی ناملموس به استاندار تهران ابلاغ شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای به استاندار تهران، مراتب ثبت چهار میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار تهران ابلاغ کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، در نامه‌ ارسالی از سوی علی‌‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خطاب به انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران آمده است:

«در اجرای ماده ۱ از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۲ و مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد ۲ و ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ هیئت محترم وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان \"فناوری نقاشی پشت آینه\" به‌شماره ۱979، ”آیین سقاداری محله امامزاده یحیی تهران“ به‌شماره ۱980، ”فناوری هم‌جوشی شیشه“ به‌شماره ۱981، ”فناوری تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی (زاویه‌تراشی)“ به‌شماره ۱982، در تاریخ 1398/04/05 در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس به‌ثبت رسیده است. هر گونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث گردد مورد تأکید است.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب برای آگاهی و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط ابلاغ شود و از نتیجه اقدام این وزارتخانه را مطلع نمایند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398091256

برچسب‌ها