نمایشگاه زیورآلات و ظروف ملیله هنرمند زنجانی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

نمایشگاه انواع زیورآلات و ظروف ملیله رباب محمدی هنرمند صنایع‌دستی زنجان در ساختمان شماره یک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپا شده است.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، نمایشگاه انواع زیورآلات و ظروف ملیله رباب محمدی هنرمند صنایع‌دستی زنجان در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپا شده است.

رباب محمدی که از سال 91 فعالیت هنری خود را در این رشته صنایع‌دستی آغاز کرده تاکنون در بیش از 10 نمایشگاه در کشور شرکت کرده و موفق به دریافت 2 نشان ملی مرغوبیت کالا برای‌ آثار خود شده است.

این هنرمند درباره تاریخچه هنر ملیله‌کاری در زنجان گفت: «ملیله‌کاری به عنوان یکی از اصلی‌ترین صنایع‌دستی استان زنجان محسوب می‌شود. ملیله به مفهوم ظریف‌کاری با استفاده از فلز، طلا و نقره است.»

او افزود: «هنرمند ملیله‌کار با استفاده از منقول‌های باریک و با صرف وقت و دقت فوق‌العاده و مهارت خود، محصول موردنظر را با بهره‌گیری از نگاره‌های سنتی و طرح‌های اسلیمی که به هم پیوند و ارتباط یافته‌اند، می‌سازد.»

او درباره اشتغالزایی این رشته هنری در زنجان گفت: «با اداره بهزیستی استان همکاری‌هایی برای آموزش زنان بدسرپرست داشتم که اکنون بعضی از آنها مشغول فعالیت هستند. برای توانبخشی کودکان معلول هم برنامه‌هایی آموزشی در نظر داریم که در آینده اجرایی خواهد شد.»

نمایشگاه زیورآلات و ظروف ملیله رباب محمدی از شنبه 16 آذر تا چهارشنبه 20 آذر در ساختمان شماره یک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میزبان عموم علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398091745

برچسب‌ها