تصویر ذهنی مردم نسبت به استان سیستان و بلوچستان با کمک رسانه‌ها تغییر کرده است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در زاهدان، اظهار کرد: «رسانه‌ها نماینده مردم و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و قطعا نقد منصفانه موجب اصلاح امور می‌شود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی در این بازدید افزود: «در سال‌های اخیر تصویر ذهنی که سال‌ها در نگاه مردم نسبت به استان سیستان و بلوچستان نقش بسته بود با کمک رسانه‌ها تغییر کرده و با تلاش‌های صورت گرفته توانسته‌ایم تعدادی از جاذبه‌های سیستان و بلوچستان را معرفی کنیم اما همچنان بسیاری از ظرفیت‌ها نیاز به معرفی دارد که باید با تمام توان در این زمینه تلاش کرد.»

او ادامه داد: «در تلاشیم تا با حمایت اندیشمندان، استادان، پژوهشگران، کارشناسان، دانشجویان و اهالی رسانه زمینه ارتقای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های توسعه گردشگری را در سیستان و بلوچستان فراهم کنیم و در این راه از کمک همه آحاد جامعه استقبال می‌کنیم.»

میرحسینی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان استانی غنی به لحاظ فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، هنرهای دستی و مکانی زیبا و امن است برای گردشگران است، گفت: «خوشبختانه در سال‌های اخیر گردشگری در منطقه با حضور مردم توسعه خوبی یافته است و زیرساخت‌های لازم  از سوی مردم و دستگاه های دولتی در حال تکمیل است.»

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: «کمپین گردشگری معرفی سیستان و بلوچستان برای نخستین بار با شعار \"سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم\" در کشور راه‌اندازی شده است و تاکنون در پنج استان شامل یزد، خراسان شمالی، اصفهان، تهران و قزوین کار خود را آغاز کرده که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده است.»

او با تاکید بر اینکه کمپین ملی «معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان» سبب رونق گردشگری در این استان شده است، تصریح کرد: «براساس آمار به دست آمده از ظرفیت هتل‌های سیستان و بلوچستان، حمل و نقل و پایانه‌های استان، فرودگاه‌ها و غیره حضور گردشگران پس از راه‌اندازی این کمپین‌ها در استان رشد خوبی داشته است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398093065

برچسب‌ها