نمایشگاه عکس «آلبوم مدرسه نظام» در مجموعه سعدآباد

آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس «آلبوم مدرسه نظام» سه‌شنبه 24 دی 98 در موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، دومین نشست تخصصی موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد مجموعه با عنوان «مدارس نظام» به همراه رونمایی از نمایشگاه عکس «آلبوم مدرسه نظام» از 24 دی تا 15 اسفند در موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود. آیین افتتاحیه این مراسم روز سه‌شنبه 24 دی از ساعت 14:30 تا 16:30 خواهد بود.

در ابتدای این نشست، فردید خادم از نوادگان محمدجعفر خادم توضیحاتی در خصوص عکاس هنرمند این آثار ارائه خواهد داد و در ادامه هومن زال‌پور، پژوهشگر و محقق تاریخ نظامی ایران در مورد تاریخچه شکل‌گیری مدارس نظام در ایران به سخنرانی خواهد پرداخت.

آلبوم مدرسه نظام یکی از آلبوم‌های قدیمی این موزه است که حاوی مجموعه تصاویری از حال و هوای مدارس نظام در دوره‌های اول و دوم است که تصاویر آن توسط استاد محمدجعفر خادم عکاسی شده و در ابتدای این آلبوم نیز لوگویی با اسم و فامیل ایشان حک‌شده است.

این آثار تاکنون در مخازن موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد نگهداری می‌شدند و اکنون برای ارتقای محتوا موزه و همچنین آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با تاریخ دوره معاصر در معرض نمایش بازدیدکنندگان  قرار داده می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از 24 دی تا 15 اسفند سال جاری از ساعت 9 تا 17 به سالن مرکزی موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد سعدآباد به نشانی میدان تجریش، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، خیابان شهید طاهری، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1398102419

برچسب‌ها