پیکر احسان اشراقی در زادگاهش به خاک سپرده شد

آیین تشییع و خاک‌سپاری استاد تاریخ، قزوین‌پژوه و صفوی‌شناس، احسان اشراقی صبح امروز یکشنبه 29 دی‌ماه 98 با حضور هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار و علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از مقابل سردر عالی‌قاپو به‌سمت امام‌زاده حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین پیکر استاد فرزانه دکتر اشراقی پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در آرامستان بهشت صدر  به خاک سپرده شد.

مراسم شام غریبان زنده‌یاد دکتر اشراقی روز یکشنبه 29 دی‌ماه از ساعت 15 تا 16:30 در مسجد محمد رسول‌الله و مراسم صباح مزار از ساعت 8 تا 9:30 روز دوشنبه 30 دی‌ماه در همان مکان برگزار می‌شود.

استاد فرهیخته احسان اشراقی، صفوی‌شناس، استاد تاریخ دانشگاه تهران، نویسنده و پژوهشگر توانا روز سه شنبه 24 دی‌ماه پس از هفت دهه تلاش علمی و فرهنگی  درسن ۹۱ سالگی درگذشت. او در سال 1307در قزوین به‌دنیا آمد و دارای دکترای تخصّصی تاریخ از دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و استاد تاریخ دانشگاه تهران بود و به مدت ۵۰ سال در مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی تدریس داشت.

اشراقی به مدت ۲۰ سال مدیریت گروه آموزش تاریخ دانشگاه تهران را برعهده داشت و دو سال نیز معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه بود

ارائه بیش از ۵۰ مقاله در زمینه تاریخی، تالیف شش کتاب تاریخی و سه ترجمه از جمله آثار این استاد دانشگاه تهران است.

انتهای پیام/

کد خبر 139810292

برچسب‌ها