آغاز تغییرات ساختاری در  کمیته بررسی درخواست‌های اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری

در پی عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیته بررسی درخواست‌های اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری، نشست هماهنگی این کمیته به منظور آشنایی اعضای جدید به درخواست یان ویلچو مدیر دپارتمان اعضای وابسته UNWTO برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این جلسه که روز گذشته با حضور سرپرست دفتر امور بین‌الملل این وزارتخانه برگزار شد، علاوه بر رئیس دپارتمان اعضای وابسته، آنا لاراناجا، مدیر شرکت نمایشگاهی مادرید از جمله نمایشگاه فیتور نیز حضور داشت.

دستور کار اصلی این جلسه بحث و بررسی در خصوص لزوم اصلاحات ساختاری در چارچوب قانونی و اجرایی پذیرش اعضای وابسته جدید بود.

یان ویلچو ضمن اشاره به آمار نسبتا بالای خروج اعضا و تاخیر در پرداخت حق عضویت آن‌ها، اظهار کرد که برخی از اعضا تنها با هدف برگزاری یک رویداد عضو سازمان جهانی گردشگری می­شوند و پس از آن از پرداخت حق عضویت خود سر باز می‌زنند، به همین دلیل لازم است در چارچوب بررسی صلاحیت اعضا، تجدید نظر به عمل آید.

فائزه بهزادنژاد سرپرست دفتر دفتر امور بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز با تایید لزوم اصلاحات در روند پذیرش اعضای جدید، استراتژی افزایش رضایت اعضای کنونی را مطرح کرد و گفت: «تنها با نظرسنجی از کلیه اعضا می‌توان به نقاط ضعف و قوت پی برد و بر اساس آن، اقداماتی برای ارتقای تمایل به عضویت به عمل آورد.»

این پیشنهاد مورد استقبال حاضران قرار گرفت و مقرر شد پرسش‌نامه مذکور تهیه و پس از تایید اعضای کمیته، برای کلیه اعضای وابسته ارسال شود.

همچنین بنا به درخواست بهزادنژاد، مقرر شد به منظور ارتقای روند اصلاح ساختار، تمام مستندات و سوابق عملکرد کمیته بررسی درخواست‌های اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری، برای کلیه اعضای کمیته ارسال شود.

در پایان این نشست در مذاکره اختصاصی سرپرست دفتر امور بین‌الملل با یان ویلچو، نامبرده ضمن اشاره به برگزاری موفق نشست اعضای وابسته در همدان در سال گذشته، از حضور فعال دولت و بخش خصوصی ایران تقدیر کرد.

کمیته بررسی درخواست‌های اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) معمولاً در حاشیه نشست‌های شورای اجرایی برگزار می‌شود و مقرر است نخستین جلسه رسمی آن در دور جدید، تابستان آینده در گرجستان برگزار شود و طی آن جلسه، رئیس جدید کمیته انتخاب شود.

در حال حاضر بیش از 500 شرکت، موسسه آموزشی و پژوهشی، مقصد و سازمان غیردولتی در ارتباط با گردشگری عضو وابسته UNWTO هستند. از ایران نیز تاکنون 18 شرکت و موسسه بخش خصوصی به عضویت آن سازمان درآمده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1398110233

برچسب‌ها