حضور موزه برادران امیدوار از مجموعه سعدآباد در نمایشگاه تهران

موزه برادران امیدوار از مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی 23 تا 26 بهمن حضور خواهد داشت.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد، غرفه برادران امیدوار در راستای معرفی موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های کاخ سعدآباد و نمایش تصاویری از سفرهای دو برادر جهانگرد و فیلم‌های سفرهای آن‌ها برپاشده است. عیسی امیدوار نیز در روزهای برپایی نمایشگاه واقع در سالن 38 غرفه شماره سه حضور خواهد داشت و به سؤالات علاقه‌مندان و دوستداران سفر و گردشگری پاسخ می‌دهد.

موزه برادران امیدوار اولین موزه گردشگری ایران، در روز جهانی گردشگری در سال 1382 در مجموعه سعدآباد افتتاح شد.

 برادران امیدوار، اولین جهانگردان ایرانی پس از سه سال مطالعه، در سال 1333 هجری شمسی با شور و عشق فراوان سفر خود را به‌منظور دیدن نادیده‌های جهان با مبلغی حدود 90 دلار آغاز کردند. آن‌ها با برگزاری نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای سفر به نقاط مختلف دنیا، نوشتن مقالات برای نشریات معتبر جهان و برگزاری سخنرانی در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا،  بقیه هزینه سفرهای خود را تأمین کردند.

عیسی و عبدالله در هفت سال اول سفر خود، چهار قاره را با دو موتورسیکلت یک سیلندر پیمودند و سه سال آخر را با اتومبیلی که کمپانی سیتروئن فرانسه به آن‌ها اهدا کرده بود، مسافرت کردند. حاصل سفر 10 ساله آن‌ها به 99 کشور از پنج قاره جهان، هزاران عکس، فیلم و صنایع‌دستی نقاط مختلف جهان و تعداد زیادی مقالات و تحقیقات علمی است.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 1398112315

برچسب‌ها