نشست هماهنگی «ساری ۲۰۲۲» و «اردبیل ۲۰۲۳» برگزار شد

نشست هماهنگی «ساری ۲۰۲۲» و «اردبیل ۲۰۲۳» با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه و اکو، نمایندگان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و مقامات دو استان مازندران و اردبیل برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، با توجه به اینکه سال قبل در نمایشگاه گردشگری، پروپوزال انتخاب پایتخت گردشگری اکو که به ابتکار ایران مطرح شده و مورد تصویب وزیران گردشگری قرار گرفت و شهرهای ساری و اردبیل از ایران به‌ عنوان پایتخت گردشگری اکو برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ انتخاب شدند، نشست هماهنگی برای این موضوع در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برگزار شد.

در این نشست که در حاشیه برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، نمایندگان وزارت امور خارجه و اکو، نمایندگان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و مقامات دو استان مازندران و اردبیل حضور داشتند.

در این نشست هماهنگی قرار شد از ابتدای سال ۱۳۹۹ به مدت سه ماه، دو استان مازندران و اردبیل برنامه‌های خود را اعلام کنند. دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز اسناد بالادستی را با توجه به سلایق و علائق کشورهای عضو اکو بر اساس بررسی‌هایش اعلام خواهد کرد.

این برنامه‌ها با کمک حوزه بین‌الملل بررسی و جمع بندی آن به اکو انتقال داده می‌شود. از اول مهرماه ۹۹ نیز برنامه‌های تدوین شده به استان‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

تشریح و جزئیات این برنامه‌ها، برگزاری هفته‌های فرهنگی، برگزاری تور آشناسازی با این استان‌ها، تکمیل زیرساخت‌های دو استان و آموزش فعالان گردشگری از جمله برنامه‌های آتی خواهد بود تا آمادگی میزبانی ۱۰ کشور عضو اکو را کسب کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1398112411

برچسب‌ها