بازدید دکتر مونسان از غرفه‌های نمایشگاه در روز دوم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه‌های گردشگری و صنایع دستی تعدادی از استان های کشور در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی بازدید به عمل آورد.

به گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی، دکتر علی اصغر مونسان امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸ و در دومین روز از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی با همراهی معاونان این وزارتخانه، تعدادی از مدیران کل و فعالان بخش خصوصی و دولتی از بخش هایی از این نمایشگاه بازدید کرد.

دکتر مونسان با حضور در سالن های ۶ و ۷ از تعدادی از غرفه های گردشگری و صنایع دستی بازدید کرد و با غرفه داران و فعالان این دو حوزه گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های آنان قرار گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابتدا از غرفه های مربوط به خراسان جنوبی بازدید کرد و با شرکت کنندگان در این نمایشگاه از خراسان جنوبی گفت و گو کرد.

او‌ سپس به غرفه های استان خراسان شمالی رفت و با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان از بخش های مختلف بازدید به عمل آورد و با هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری این استان گفت و گو کرد.

این مقام مسئول در حاشیه بازدید از غرفه های استان خراسان شمالی اپلیکیشن «مقصد کجاست» را رونمایی کرد. این اپلیکیشن مربوط به رزرو اقامتگاه های بومگردی است و خدماتی را برای گردشگران و نیز مدیران بومگردی ها فراهم می آورد.

دکتر مونسان در ادامه بازدیدهای خود به غرفه های استان اصفهان سر زد و ضمن گفت و گو با هنرمندان صنایع دستی، فعالان گردشگری و مدیران بخش خصوصی و اتحادیه های این استان بر توسعه گردشگری در نصف جهان تاکید کرد. تقویم گردشگری کاشان نیز در این بازدید با حضور دکتر مونسان رونمایی شد.

بازدید از غرفه های صنایع دستی و گردشگری استان‌های فارس، ایلام، قزوین، آذربایجان شرقی و اردبیل از دیگر برنامه های دکتر مونسان بود که در بازدید از غرفه های هر استان از نزدیک با هنرمندان صنایع دستی و نیز فعالان حوزه گردشگری و مدیران بخش دولتی و خصوصی دیدار کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از غرفه استان اردبیل در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما نیز از اردبیل به عنوان یک مقصد مهم در گردشگری نام برد که با توجه به علاقه مندی و پیگیری مسئولان این استان مطمئن هستم اردبیل به زودی به یکی از اصلی ترین قطب های گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

دکتر مونسان همچنین در گفت و گو با هنرمندان صنایع دستی و مدیران بخش دولتی و خصوصی حوزه صنایع دستی در این بازدیدها بر اجرا و پیگیری طرح تجاری سازی صنایع دستی تاکید کرد.

دکتر مونسان در ادامه بازدید از نمایشگاه در سالن 38A به غرفه‌های استان قم و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان رفت و در بخش خراسان رضوی از شرکت تعاونی صنایع دستی و گردشگری میراث هنر مهستان (کاشمر) و غرفه صنایع دستی خراسان رضوی، گردشگری سلامت مشهد، انجمن حرفه‌ای گردشگری، گردشگری زعفران و جاذبه‌های تاریخی توریستی تربت حیدریه، شرکت آرنیکا کیان توس، سفال نیشابور، بافته های داری خراسان رضوی، سنگ‌تراشی سنتی خراسان رضوی، پاویون استان خراسان رضوی، بنیاد تعاون زندانیان استان خراسان رضوی بازدید کرد. 

او در ادامه از غرفه تله کابین رامسر، صنایع دستی استان مازندران، سازمان منطقه آزاد اروند،  اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، غرفه هتل لیلیوم مازندران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، آکادمی گردشگری راد سفر و گروه صنعتی بی تا بازدید کرد و در غرفه لرستان از اپلیکیشن «لرستان‌گردی» رونمایی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 139811249

برچسب‌ها