مدیرکل قزوین: برگزاری هم‌زمان نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی بهترین اتفاق ممکن بود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: «به‌نظر من برگزاری هم‌زمان دو نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی بهترین اتفاق ممکن بود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، علیرضا خزائلی با حضور در غرفه مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی و خبرگزاری میراث‌آریا در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌و‌سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، این اقدام وزیر میراث‌فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع‌دستی را تدبیر بسیار قابل تقدیری خواند و افزود: «تلفیق این دو نمایشگاه هم در معرفی استان‌ها و در زمینه جذب گردشگر بسیار اهمیت داشت.»

 به گفته او نمایشگاه گردشگری هر سال برای استان ما که همجوار استان تهران هستیم،‌ یک موضوع راهبردی است تا بتوانیم گردشگران بیشتر را در ایام نوروز و تا پایان شهریور ماه میزبانی کنیم.

او افزود: «حضور غرفه‌های صنایع‌دستی استان قزوین و اجازه‌ای که دکتر مونسان به ما داد فرصت بی‌نظیری را برای ما فراهم کرد تا بتوانیم قزوین را بهتر و کامل‌تر به آن دسته از هم وطنان‌مان که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند معرفی کنیم.»

او در ادامه افزود: «نمایشگاه امسال را بسیار مطلوب می‌بینم هم پراکندگی و وسعت نمایشگاه بیشتر شده و هم تعداد بازدیدکنندگان به نظر بیشتر می‌آید. حداقل سالن ما بازدیدکنندگان خیلی بیشتری نسبت به سال قبل داشت.»

خزائلی افزود: «همه این گروه‌ها در نمایشگاه حاضر بودند و خدمات خودشان را عرضه کردند و سعی کردند مشتریان خود را جذب کنند. صنایع‌دستی فروش نیز داشت. بعد از پایان نمایشگاه ارزیابی هم خواهیم داشت  که چه میزان فروش و سودآوری داشته است. ارزیابی‌های اول من حاکی از این است که فروش مناسب بوده توانسته اند کار خوبی را انجام دهند.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اضافه کرد: «ما در این بین یک برنامه ورکشاپ هم داشتیم که در این ورکشاپ هم صنعتگران حوزه صنایع‌دستی برنامه اجرا کردند و هم هنرمندان و استادکاران حوزه میراث فرهنگی این کار را انجام دادند.»

او افزود: «ما در عین حال همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین را هم داشتیم که فعالانه در این نمایشگاه حضور داشتند. در طول نمایشگاه دیدم که شهرداری بعضی از استان‌ها جدای از میراث‌فرهنگی بودند،‌ ما با تاکیداتی که دکتر مونسان دارد که موضوع گردشگری را تبدیل به دغدغه همه دستگاه‌های استان کنیم،‌ با شهرداری در یک مکان هستیم. شهرداری کمک شایان توجهی به ما کرد و همچنین توانستیم این دغدغه را طوری در استان نهادینه کنیم که استاندار قزوین در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398112623

برچسب‌ها