استفاده از عکس‌های امیدآفرین با هدف مدیریت پیام در فضای بحران

جلسه ستاد تبلیغات فضای مجازی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز دوشنبه 12 اسفند 98 با حضور حسن نجفی سولاری مدرس دانشگاه و استاد ارتباطات برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا در این جلسه که به‌صورت ویدئوکنفرانسی و آنلاین و با حضور مدیران و نمایندگانی از روابط‌عمومی‌های ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های مختلف برگزار شد، موضوع مدیریت پیام در فضای بحران مورد بررسی قرار گرفت.

حسن نجفی سولاری مدرس دانشگاه و استاد ارتباطات در این جلسه آموزشی با بیان این که مدیریت پیام در فضای بحران یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که از سوی فعالان حوزه رسانه و نیز روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های مختلف باید انجام شود، از عکس به‌عنوان یکی از مهمترین راهکارها نام برد.

او با بیان این که در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا در کشور که تاثیراتی را بر کسب و کار و زندگی روزمره مردم گذاشته است، شاهد این هستیم که برخی از مردم با راه‌اندازی پویش «عکس لبخند» به دنبال ایجاد نشاط و شادابی در جامعه هستند که به‌طور حتم اقدام ارزشمندی است، گفت: «در همین رابطه روابط‌عمومی‌های ادارات تابعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز می‌توانند با انتشار عکس‌های امید‌آفرین و نشاط‌بخش به ایجاد حس امید در جامعه کمک کنند.»

او اضافه کرد: «استفاده از رسانه دیداری عکس یکی از تکنیک‌های امید‌آفرینی و آرامش‌بخشی در جامعه است چرا که عکس روح‌نواز و چشم‌نواز است و به دل می‌نشیند و یک عکس خوب و تاثیرگذار می‌تواند استرس در جامعه را کاهش دهد و فضا را آرام کند.»

این مدرس دانشگاه ادامه داد: «با توجه به ماموریت‌ها و اهداف سازمانی ادارات تابعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بین می‌توان عکس‌هایی از طبیعت زیبا، آداب و رسوم مردم، افراد محلی، پرندگان و حیوانات در طبیعت هر منطقه، غذاهای محلی، صنایع‌دستی و مشاغل سنتی و ... منتشر کرد.»

او افزود: «در انتخاب این عکس‌ها باید نگاه زیبا‌شناسی داشت و به 5 اصل توازن و تقارن، نقطه طلایی در عکس، عمق میدان، روان‌شناسی رنگ‌ها، و تازه بودن عکس‌ها توجه داشت تا در فضای بحران با مدیریت پیام بتوان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139812121

برچسب‌ها