بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز، 11 تیرماه در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری با صداوسیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: «برای معرفی قابلیتها و ظرفیتهای گردشگری استان اردبیل تلاش میکنیم تا از ظرفیتهای رسانههای استان و به ویژه صداوسیما بهرهبرداری کرده و زمینه برای تبلیغ هر چه بیشتر این قابلیتها را فراهم آوریم.»
او با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با صداوسیمای اردبیل افزود: «این تفاهمنامه در راستای معرفی قابلیتهای گردشگری استان با همکاری مشترک صداوسیما و ادارهکل میراثفرهنگی استان در قالب تهیه سریالی با عنوان ایران91 که در برگیرنده معرفی ظرفیتهای استان است، به امضا رسید.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اردبیل با تاکید بر فیلمنامه هدفمند این سریال عنوان کرد: « این سریال در برگیرنده تمام ظرفیتهای استان خواهد بود که بخشی از هزینههای تهیه بر عهده میراثفرهنگی خواهد بود.»
فلاحی این سریال را اولین کار مشترک این اداره کل با صداوسیما دانست و گفت: «تهیه و پخش این سریال از شبکه سراسری ظرفیتی ویژه و فرصتی مغتنم برای معرفی قابلیتهای استان در سطح کشور است.»
او عنوان کرد: «در صورتی که اهداف مورد نظر از تهیه و پخش این سریال محقق شود همکاریها در این راستا افزایش خواهد یافت و از ظرفیت بخش خصوصی فعال حوزه گردشگری نیز در این زمینه استفاده خواهیم کرد.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اردبیل با قدردانی از اقدامات و کمک صداوسیما در تحقق اهداف و معرفی فعالیت های دستگاههای اجرایی استان و ایجاد امید و نشاط در جامعه بیان کرد: «تمامی بناهای تاریخی، طبیعی و گردشگری استان برای تهیه این سریال همکاری لازم را خواهند داشت.»
استفاده از مشاهیر هنری، ورزشی و علمی در جریان تولید سریال «ایران 91»
علی ملااحمدی مدیرکل صداوسیمای مرکز استان اردبیل نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش و همت ادارهکل میراثفرهنگی استان در پیگیری و به نتیجه رساندن موضوع با درک صحیح اهمیت آن اظهار کرد: «پیشنهاد تهیه سریال \"ایران 91\" در حضور دکتر مونسان وزیر معین استان اردبیل مطرح و مورد استقبال وزیر محترم قرار گرفت.»
او با اشاره به آغاز فیلمنامهنویسی این سریال از سال گذشته بیان کرد: «سریال \"ایران 91\" تداعی صنعت گردشگری و قابلیتهای منحصربهفرد استان با محتوای شاد و طنز است که در گزینش هنرپیشهها با حساسیت بیشتری اقدام میشود تا زمینه برای جذب هر چه بیشتر مخاطبان فراهم شود.»
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان اردبیل از استفاده از مشاهیر هنری، ورزشی و علمی در جریان تولید این سریال خبر داد و گفت: «این سریال که بازاریابی خوبی برای گردشگری استان است در قالب آن معرفی جاذبههای، آداب و رسوم، سوغاتیها، بناهای تاریخی، داشتههای معنوی و غیره در اولویت بوده و لوکیشنهای فیلم از مکانهای تاریخی، طبیعی و گردشگری اردبیل خواهد بود.»
ملااحمدی با اشاره به تاثیرات کرونا بر بخش گردشگری افزود: «شیوع این بیماری بیش از هر بخش، صنعت گردشگری استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده و خسارات زیادی به این حوزه وارد کرده است که برای جبران این خسارات در دوران پساکرونا آماده تبلیغ و معرفی قابلیتهای گردشگری استان برای جذب گردشگران هستیم.»
او عنوان کرد: «با توجه به فراگیری گردشگری در تمامی برنامههای تولیدی گریزی به ظرفیتهای استان در این حوزه زده شده و کارهای خوبی با محوریت گردشگری از سوی صداوسیما تهیه و پخش شده است و همچنان این حوزه از اولویتهای ما به شمار میرود.»
انتهای پیام/