تکمیل زیرساخت‌های کمپ گردشگری در روستای گلابر زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: «اثر تاریخی چهل‌پله به دلیل هم‌جواری با کمپ‌های گردشگری گلابر نیازمند زیرساخت‌های گردشگری است.»  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند چهارشنبه 18 تیرماه یادآور شد: «در جوار روستای گلابر کمپ‌هایی برای استفاده گردشگران احداث شده است. اداره‌کل زنجان احداث كمپ گردشگری گلابر را از سال 1386 آغاز کرده است. این پروژه به دلیل احداث سد گلابر و سد مخزنی گلابر برای استراحت مسافرین احداث شده است.»

ارجمند افزود: «کف‌سازی پیاده‌راه اطراف چهل‌پله گلابر، رنگ آمیزی نرده‌ها، تعمیر آلاچیق و استحکام‌بخشی در گلابر انجام می‌شود و باید از این ظرفیت برای افزایش گردشگران در این منطقه استفاده شود.»

 او خاطرنشان کرد: «توجه به صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی می شود و اشتغال پایدار را به دنبال دارد.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: «درواقع روستای تاریخی گلابر به‌علت دارا بودن آثار تاریخی و طبیعی، به‌عنوان روستای هدف گردشگری در نظر گرفته شده است. در این روستا آثاری از جمله قلعه زیبایی در بالای كوه مشرف بر روستا دیده می‌شود. همچنین در دامنه غربی این ارتفاعات، تل تاریخی مسجد جامع گلابر واقع است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.»

روستای گلابر در 52 كیلومتری جنوب زنجان واقع شده است، این روستا طبق تقسیمات جغرافیایی در بخش مرکزی و دهستان گلابر واقع شده است. چهل‌پله ساسانی با توجه به کاوش‌های صورت گرفته قدمت آن بیش از 4هزار سال قبل از میلاد، جزيره‌ای در وسط سد، منظره چشم‌نواز سد گلابر، مسجد قديمی گلابر و طبيعت زيبای آن از چشم‌اندازهای این روستا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 139904195

برچسب‌ها