ایده راه‌اندازی تلویزیون‌های اینترنتی در استان‌ها

یک کارشناس رسانه‌ گفت: «پذیرش شرایط جدید رسانه‌ای به‌خصوص فضای مجازی یکی از مهم‌ترین مباحث فراروی دانش ارتباطات بوده و متناسب با پیشرفت‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات، اصحاب‌ رسانه، کارکنان و مدیران روابط عمومی باید ضرورت تغییرات در شرایط کاری خود را آغاز کنند.»

به‌گزارش خبرنگار میراث آریا، جلیل اکبری صحت روزنامه‌نگار و فیلمساز در وبینار آموزشی مدیران روابط عمومی و فضای مجازی ادارات کل استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که روز سه‌شنبه 7 بهمن 99 برگزار شد، گفت: «ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح و مستند جایگاه بالایی در بازاریابی حوزه گردشگری و صنایع وابسته و ارائه تصویری درست از جذابیت‌های گردشگری کشورمان داشته و ستاد فضای مجازی می‌تواند از این فرصت در راستای تحقق اهداف تبلیغاتی استفاده کند.»

او درک درست از نیازهای محتوایی گردشگران و کاربران وزارتخانه را به مثابه یک دغدغه مهم ارزیابی کرد و افزود: «شرایط تثبیت کارکنان روابط عمومی نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده و سیاست‌گذاری درست در نشر اخبار رسانه‌ای و محتواهای تصویری در نهایت منجر به کنش‌های مخاطبان و تحقق پدیده شهروندخبرنگار خواهد شد.»

اکبری صحت از استمرار تولید در محتوای تصویری و تعامل با رسانه‌های نوین به عنوان یک سیاست‌ کاری مهم فراروی ستاد فضای مجازی نام برد و بیان کرد: «نظام برنامه‌ریزی کارکنان شاغل در فضای مجازی گردشگری، باید به شکل مداوم درگیر مباحث توسعه‌ای شود و از فرصت‌های موجود که دائما در حال بروزرسانی هستند، در راستای دستیابی به اهداف مشخص، استفاده شود.»

این فیلمساز ادامه داد: «به عنوان نمونه تلویزیون‌های اینترنتی IPTV  به عنوان یک شاخص مهم اطلاع‌رسانی در برهه کنونی هستند. مدیران روابط عمومی و ستادهای مجازی استانی نیز باید برای هر کدام از استان‌ها، تلویزیون خاص خود را داشته باشند و با تولیدات متکثر محتوایی مخاطبان را جذب و استان خود را معرفی کنند.»

اکبری صحت گفت: «خروجی تولید مداوم محتوای کوتاه، استمرار در پخش و تهیه آرشیوی غنی و قوی از آثار استانی و اظهار نظر چهره‌های مهم کشوری و استانی در خصوص این آثار در نهایت، منجر به ظهور ویدئوسازان متبحر در مناطق مختلف استانی خواهد شد.»

او با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان محتوای گردشگری باید به 36 وضعیت نمایشی آشنا باشند، خطاب به مدیران روابط عمومی گفت: «باید در ذهن خود به صورت مداوم فیلمنامه تولید کنید و ضرورت‌های استفاده از جذابیت‌های بومی و استانی را در تولید مستندات ارزشمند و باکیفیت بکار بگیرد.»

این فیلمساز با بیان اینکه تولید محتوا همراه با تعاملات مناسب ستاد فضای مجازی با سازمان‌های مردم نهاد، می‌تواند تاثیرات بنیادینی را در کارکرد اطلاع‌رسانی و معرفی دستاوردهای وزارتخانه بوجود آورد، تصریح کرد: «در این راستا ساده‌سازی مفاهیمی و محتواهای تولیدی  گردشگری به عنوان یک اولویت مهم تلقی می‌شود.»

او افزود: «چابک‌سازی تیم‌های تولید و حرکت از TEAMWORK به MYWORK از محورهای مهم فیلمسازی و حتی روابط عمومی بوده و  تولد تلویزیون‌های اینترنتی و  تحقق شهروند خبرنگار می‌توانند در خدمت تولید و پخش محتواهای گردشگری قرار گیرند.»

اکبری صحت در پایان گفت: «در حوزه ارتباطات، راهی جز حرکت به سمت روابط عمومی آنلاین وجود ندارد و این وظیفه ماست که این امر را توسعه و در فرایند اهداف به‌کار گیریم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399110824

برچسب‌ها