اختصاص اعتبار برای احیای بافت‌های تاریخی از محل اعتبارات بازآفرینی در سال آینده

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جریان سفر به استان بوشهر، شامگاه امروز دوشنبه 13 بهمن 99 با همراهی تعدادی از مسئولان استانی از بافت قدیم شهر بوشهر و گذر مرمت شده رفیعی ‌رشیدی بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر، دکتر علی‌اصغر مونسان در حاشیه این بازدید گفت: «بافت تاریخی بوشهر، بافت زیبا و درون‌گرایی است.»

او افزود: «ین بافت باید به طور مشارکتی با مردم احیا شود و به شکل یک جریان ادامه پیدا کند.»

دکتر مونسان خاطرنشان کرد: «این بافت، نسبت به بافت فلات مرکزی ایران، از حیث معماری از جذابیت بیشتری برخوردار است.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین تصریح کرد: «سال آینده از محل اعتبارات بازآفرینی، اعتباری را برای احیای بافت‌های تاریخی در نظر گرفته‌ایم.»

محورهای گردشگری بافت تاریخی بوشهر در 3 کیلومتر مورد مرمت و سامان‌دهی قرار گرفته و در جریان این کار، عملیات کف‌سازی، جداره‌سازی و مرمت بناهای قرار گرفته در این محدوده، انجام شده است.

حجم سرمایه‌گذاری برای این پروژه بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال است که با سامان‌دهی این مسیر  برای ۶۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

نورپردازی، اجرای مبلمان شهری، سامان‌دهی فاضلاب بافت قدیم، تثبیت برخی بناها و همچنین زیباسازی دیواره‌های طول مسیر از دیگر اقدامات عملیاتی در اجرای این پروژه بوده است که فاز دوم این پروژه در حال حاضر فعال است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399111374

برچسب‌ها