پیام تبریک مشاور امور زنان و خانواده وزیر به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن

مشاور امور زنان و خانواده وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن را تبریک گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا، در پیام تبریک زینب اختری به این مناسبت آمده است:

«پس آنگاه خداوند خطاب به خاتم الانبیا محمد مصطفی(ص) فرمود: "ما به تو کوثر را عطا کرده‌ایم و این پیام نورانی قرآن کریم، خود گواه روشنی بر مقام و منزلت والای دخت مکرم نبی اسلام به‌عنوان اسطوره بالندگی و اسوه‌‌ای همیشگی برای تمامی زنان عالم است.

میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، فرصتی مغتنم برای اشاعه هر چه بیشتر اندیشه نورانی آن حضرت و سیره عملی ایشان است، نکته‌ای که انسان امروزی بیش از هر زمان دیگر نیازمند دستیابی به آن برای رسیدن به مقام متعالی زن به‌عنوان ریحانه آفرینش است.

امسال این میلاد فرخنده، با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی مصادف شده است، روزهایی که نقش زن مسلمان ایرانی را در به ثمر رساندن آرمان‌های بلند انقلاب به جهانیان نمایان ساخت و الگوی تمام عیاری از مشارکت زنان در سپهر سیاسی یک کشور را به منصه ظهور رساند.

واکاوی نقش زنان در انقلاب اسلامی از دیگر مسائلی است که می‌تواند سبب افزایش اعتماد به‌نفس زنان مسلمان در مقطع کنونی باشد. نهضتی عظیم و تاریخ‌ساز که سبب شد، نقش زنان در تعیین حق سرنوشت خود، به‌عنوان یک حق بنیادین و خدادادی در شکل‌گیری پایه‌های جمهوری اسلامی، قلمداد شود.

اکنون پس از گذشت چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب، شاهد حضور بانوان در عرصه‌های مختلف هستیم که سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز یک نمونه بارز از این مشارکت همه‌جانبه و کم‌نظیر است.

ضمن تبریک و تهنیت این روز فرخنده، از خداوند منان توفیقات روزافزون زنان سرزمینم را خواستارم.»

انتهای پیام/

کد خبر 139911146277

برچسب‌ها