واقعیت ایران را در اکسپو 2021 دوبی در برابر پروژه ایران‌هراسی به‌نمایش می‌گذاریم

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی با تشریح اطلاعاتی درباره چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران و هیمنطور برنامه‌های کشورمان در نمایشگاه اکسپوی 2021 دوبی، گفت: «در نمایشگاه اکسپوی دوبی هم دنبال این خواهیم بود که با معرفی استعدادهای فرهنگی با روند ایران هراسانه‌ای که توسط برخی دشمنان شکل گرفته مقابله کنیم و ایران را به‌صورت واقعی و همان‌طور که هست، نمایش بدهیم.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی، خشایار نیکزادفر روز جمعه 8 اسفندماه درباره این رویداد، اظهار کرد: «ما در این نمایشگاه 165 غرفه ساخته و تحویل متقاضیان دادیم که مساحتی حدود 19هزار مترمربع را شامل می‌شوند. از تمام استان‌های کشورمان در این نمایشگاه نمایندگانی حضور دارند اما استان خوزستان به‌دلیل وضعیتی که ازنظر کرونا دارد، نتوانست در این نمایشگاه حاضر شود.»

او با اشاره به تفاوت‌های این دوره نمایشگاه با دوره‌های قبل، توضیح داد: «در دوره گذشته میزبان هزار و 80 شرکت داخلی و خارجی درنمایشگاه بودیم که حدود 44هزار مترمربع نیز مساحت نمایشگاه بود و 17 سالن را شامل می‌شد. اما نمایشگاه امسال به‌دلیل مشکلات کرونا در 19هزار مترمربع و چهار سالن خلاصه شده است.»

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی بابیان این‌که مسئله کرونا امسال بر روی رویکرد نمایشگاه و مطرح شدن سفر مسئولانه هم تأثیر گذاشته  است، عنوان کرد: «ما می‌خواهیم در این نمایشگاه تمهیداتی که برای سفرهای عید در نظر گرفته‌ایم را به معرض دید عمومی بگذاریم و درباره سالم بودن سفرها و نظارت بر آن یک اطمینان‌بخشی عمومی انجام دهیم.»

او اضافه کرد: «از طرفی بحث برنامه‌های موسیقی نمایشگاه را که همیشه یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها بوده و مردم هم زیاد استقبال می‌کردند، به سمت دریاچه و فضای باز بردیم و برای آن‌ هزار و 800 صندلی پیش‌بینی کردیم تا بازدیدکنندگان به شکل راحت‌تر و امن‌تری بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.»

نیکزادفر ادامه داد: «اتفاق دیگری که در نمایشگاه امسال رقم خورد بحث اکسپوی دوبی است که قرار است از مهرماه تا عید نوروز سال بعد در امارات متحده عربی برگزار شود و پیش‌بینی می‌شود 25 میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کنند. کشورهای دنیا در این نمایشگاه دستاوردهای خود را ارائه خواهند کرد و محتوای آن شامل همه حوزه‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی، گردشگری و فرهنگی می‌شود.»

او با اشاره به عضویت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کمیته فرهنگی این نمایشگاه، گفت: «به همین دلیل با تمام مدیران استانی خودمان بابت این نمایشگاه هماهنگ کردیم تا ظرفیت‌های خود را برای این نمایشگاه شناسایی و معرفی کنند. ما همچنین برنامه‌های خودمان را به مدیران منتقل کردیم تا بر اساس آن برای این نمایشگاه تولید محتوا کنند.»

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی افزود: «نمایشگاه اکسپوی دوبی قرار بود در مهر 2020 برگزار شود که به‌دلیل کرونا یک سال به تأخیر افتاد. به همین شکل مسئله کرونا محتوای برنامه‌های ما را هم تحت تأثیر قرار داد و رنگ و روی دیگری گرفت. کما اینکه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران هم با محوریت گردشگری در شرایط کرونا شکل گرفت.»

او تأکید کرد: «ما در نمایشگاه فعلی سعی کردیم تا به روال سابق ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور را در حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی به‌نمایش بگذاریم و درعین‌حال مسئله کرونا را هم مدنظر داشته باشیم.»

نیکزادفر ادامه داد: «در نمایشگاه اکسپوی دوبی هم دنبال این خواهیم بود که با معرفی همین استعدادهای فرهنگی با روند ایران هراسانه‌ای که توسط برخی دشمنان شکل‌گرفته مقابله کنیم و ایران را به‌صورت واقعی و همان‌طور که هست، نمایش بدهیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399120850

برچسب‌ها