هماهنگی خدمات سفر در قشم در قالب دیجیتالی به‌شکل علمی و حرفه‌ای پیاده شده است

هفتمین نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضور کیهان عباسیان سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و رئیس این ستاد، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور، سید جواد موسوی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری این وزارتخانه، سهراب بناوند سرپرست اداره‌کل هرمزگان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، کیهان عباسیان سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم حفظ تعادل بین معیشت و سلامت مردم را برای این ستاد بسیار سخت و دشوار دانست و گفت: «در سال گذشته و پیش از آن وظایف ستاد کاملا مشخص بود ولی امسال با توجه به نامشخص بودن شرایط کرونا کار برای این ستاد سخت‌تر شده است.»

او افزود: «البته تجارب و سوابق اجرایی درخشان اعضای این ستاد باعث شده که مشکلات به حداقل برسد و من مطمئن هستم که به خوبی از بحران ناشی از کرونا عبور خواهیم کرد.»

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اظهار امیدواری کرد که با مهار شیوع ویروس کرونا در سال جاری، خبرهای خوبی از توسعه و رونق بخش گردشگری در منطقه آزاد قشم شنیده شود.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، اعلام کرد: «هماهنگی خدمات سفر در قشم  در قالب تعریف و تفسیر دیجیتالی که یکی از مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر کشور است به شکل پسندیده، علمی و حرفه‌ای در قشم پیاده شده است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.»

اوبا اشاره به این‌که افزون بر 23 دستگاه، نهاد و سازمان در این ستاد نماینده دارند، افزود: «تداوم همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد که این ستاد در مدیریت سفرهای نوروزی امسال ضمن تأکید کامل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، معیشت مردم را نیز در نظر بگیرد.»

به گفته تیموری افزون بر یک میلیون و 350هزار نفر به‌طور مستقیم در حوزه سفر و گردشگری ایران  فعال هستند که این رقم با احتساب سه سرعائله برای هرنفر، رقمی بیش از پنج میلیون نفر می‌شود که معیشت زندگی‌شان از فعالیت‌های این حوزه تأمین می‌شود.»

او با برشمردن حوادث متعدد در سال گذشته در کشورمان بر نقش مستقیم آن‌ها در رکود صنعت گردشگری تأکید کرد و افزود: «تمام این مسائل باعث شد تا سفر ایمن و مسئولانه را با رعایت کامل پروتکل‌ها در دستور کار قرار بدهیم  و به این ترتیب تضمین سفرهای ایمن مسئولانه به‌عنوان یکی از وظایف اساسی ستاد اجرایی خدمات سفر تعیین شد.»

معاون گردشگری کشور اطمینان از اسکان مسافر در جای امن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انتخاب اماکن مجاز توسط مسافر را از جمله  شرایط یک سفر ایمن مسئولانه دانست و کار اعضای ستادهای اجرایی خدمات سفر را در این شرایط کرونایی بسیار خطیر و حساس عنوان کرد و از آن‌ها به‌عنوان نوروزبانان بی‌نوروز نام برد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌ها و برنامه‌های ملی این وزارتخانه از جمله طرح بزرگ حساب‌های اقماری گردشگری و برنامه ملی توسعه گردشگری کشور اشاره کرد و ادامه داد: «اعتقاد راسخ دارم که مزیت اصلی کشور گردشگری است که بنا به دلایلی از آن مغفول ماندیم ولی مطمئن هستم که بعد از دوران کرونا، گردشگری محور و بازوی خروج کشور از رکود ناشی از کرونا خواهد بود.»

در آغاز این نشست مرتضی شیخ‌زاده قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، محمدرضا عباسی رئیس کمیته برنامه‌ریزی و آمار و علی موقر رئیس کمیته اسکان و رفاه این ستاد هرکدام جداگانه گزارشی از اقدامات ستاد به‌ویژه در بخش دیجیتالی کردن اطلاعات سفرها، پایش بروز رفتارهای مسافران و راه‌اندازی سامانه قشم زیبا را ارائه کردند.

در پایان این نشست به‌دلیل اقدامات ارزشمند ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در راستای مدیریت موفق سفرهای قشم، لوح تقدیر توسط  ولی تیموری رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور به کیهان عباسیان رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000106409420

برچسب‌ها