رونمایی از دیوار مفاخر میراث‌فرهنگی در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری

همزمان با هفته میراث‌فرهنگی دیوار «مفاخر میراث‌فرهنگی» حاوی عکس‌هایی از پیشکسوتان و مفاخر حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علوم و هنر‌های وابسته در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری رونمایی خواهد شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی این مرکز برنامه‌هایی را در قالب نشست‌های مجازی،دوره‌های آموزشی آنلاین، معرفی کتاب و ... به مدت یک هفته برگزار می کند.

همزمان با هفته میراث‌فرهنگی، کتاب «گیلان در عصر قاجار »با حضور رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، سفیر گرجستان، مولفین اثر و ... معرفی و بررسی خواهد شد.

همچنین کارگاه آموزشی «نقش کارت پستال در انتقال میراث‌فرهنگی» با تدریس سام شمس آبادی مجموعه‌دار ایرانی برگزار و از دیوار مفاخر میراث‌فرهنگی طی مراسمی رونمایی می شود . 

در این هفته ، پژوهشکده مردم‌شناسی نیز نشست مجازی«مطالعات مردم‌شناسی در قرن چهارده و در آستانه قرن پانزده» را برگزار می کند که با حضور اندیشمندان ، محققان و پژوهشگران حوزه مردم‌شناسی همراه است.

همچنین دفتر کودک و نوجوان مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه به رسم هر ساله برنامه‌های متنوعی را همچون گفتگو با پژوهشگران و نویسندگان این حوزه ، دوره آموزشی آنلاین،نشست‌های مجازی با سخنرانی اعضای کارگروه کودک و نوجوان متشکل از کارشناسان پژوهشکده‌ها،لایو درصفحه تخصصی کودک و میراث‌فرهنگی و... برگزار خواهد کرد.

در حوزه معماری و تاریخ نیز ذات الله نیکزاد پژوهشگر پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی در نشستی تخصصی به بررسی تحولات تاریخی شهر کرمان در قرن هشتم می پردازد.

همچنین همزمان با هفته میراث‌فرهنگی کارگاه «آموزش مجازی کاربرد علوم باستان‌شناسی » به مدت 6روز با همکاری پژوهشکده باستان شناسی و حفاظت و مرمت آثار فرهنگی – تاریخی برگزار می شود.

در پژوهشکده زبان‌شناسی، متون و کتیبه ها نیز نتایج پژوهش‌های شاخص این مرکز همچون «مطالعه تطبیقی متن گرشاسب نامه با متون پهلوی و گزیده متون اوایل دوره اسلامی»، «نماد شناسی آثار فلزی اورارتویی در ایران»، «بررسی نقوش جانوری بر مهر‌های ساسانی»، «نظام اداری و دیوانی ایران عصر صفوی»، «شناخت نامه نسخه‌های خطی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان » و... توسط پژوهشگران در قالب گفت‌وگوهای تخصصی مطرح خواهد شد .

انتهای پیام/

کد خبر 14000227330297

برچسب‌ها