تسلیت معاون میراث‌فرهنگی کشور به مناسبت درگذشت مردم‌شناس پیشکسوت

معاون میراث‌فرهنگی کشور در پیامی درگذشت اصغر کریمی پژوهشگر، محقق، مولف، مترجم، جامعه‌شناس و مردم‌شناس را به ‌جامعه علمی‌فرهنگی و میراث‌فرهنگی کشور را تسلیت گفت.

به‌گزارش میراث‌‌آریا، در پیام تسلیت محمدحسن طالبیان آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت دوست و همکار فرهیخته زنده‌یاد اصغر کریمی در اثر ابتلا به بیماری کرونا که هنوز کتاب‌ها و نوشته‌های بسیاری برای انتشار و ارائه به جامعه علمی و فرهنگی داشت، بسیار تاسف برانگیز و ناگوار بود.

اصغر کریمی از چهره‌های سخت‌کوش، خستگی‌ناپذیر و برجسته مردم‌شناسی ایران بود که با حضور پرتلاش خود در دیگر حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی منشاء خدمات ارزنده و ارزشمندی در قالب تالیف، ترجمه کتاب و مقالات مختلف بوده است.

از استاد کریمی به عنوان پژوهشگر و سرپرست تحقیقات ایلی و عشایری در وزارت فرهنگ و آموزش عالی و سازمان میراث‌فرهنگی وقت کشور و مشاور علمی برنامه‌های مردم‌شناسی، دبیر اجرایی کمیته ملی ایکوموس ایران طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۱، عضو هیئت علمی بنیاد دایرة المعارف بزرگ اسلامی و ... بیش از ۳۰ کتاب و ۵۰ مقاله منتشر شده، ده‌ها طرح پژوهشی، ترجمه گزارش‌های علمی باستان‌شناسی گیریشمن و دیگر باستان‌شناسان خارجی و میراث‌فرهنگی به یادگار مانده است.

ترجمه کتاب‌های چغازنبیل (زیگورات)، چغازنبیل (كاخ‌ها، حصار، مخزن آب)، گیریشمن، چغازنبیل (متون ایلامی و اكدی) استو، چغازنبیل (مهرها و سیلندرها) پورادا، جلد اول و دوم بیشابور و تپه‌های سیلک كاشان گیریشمن  از جمله آثار با ارزش او در زمینه میراث‌فرهنگی و باستان‌شناسی است.

ضایعه درگذشت این استاد فرهیخته را به خانواده سوگوار جامعه علمی‌فرهنگی و میراث‌فرهنگی کشور، همکاران و دوستان او  تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسئلت دارم، یاد و نامش گرامی باد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000603640547

برچسب‌ها