بهگزارش میراثآریا به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان، نشست هماهنگی هفته گردشگری با محوریت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس، 12 شهریورماه 1400 با حضور پیمان نبهانی سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی خوزستان، سردار صفری معاون هماهنگکننده قرارگاه کربلا، مهدی پاک مدیر هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس، ساجده کردستاننژادی مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی «توحیدپرواز پاسارگاد» و امین امینی مشاور طرح گردشگری در سالن اجتماعات ادارهکل میراثفرهنگی خوزستان برگزار شد.
در این نشست، پیمان نبهانی ضمن توضیح در مورد شرایط ویژه هفته گردشگری امسال و همزمانی این هفته با اربعین حسینی و هفته دفاعمقدس گفت: «باتوجه به همزمانی این سه رویداد مهم، معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی خوزستان در نظر دارد تا با ورود بسته گردشگری جنگ، یادمانها و مکانرویدادهای تاریخی، حوزه جنگ را به عنوان یک ظرفیت گردشگری به گردشگرانی که وارد مناطق جنگی استان میشوند معرفی کند.»
سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی خوزستان با بیان اینکه در کنار موضوع پیشگفته، یکی از مباحث مهمی که مدنظر ما خواهد بود، بحث درآمدزایی است افزود: «با هماهنگی دیگر ستادهای ذیمدخل در هفته گردشگری، سعی داریم با اضافه کردن گردشگری جنگ در سبد آژانسها، هم به تقویت ارزشهای معنوی دفاعمقدس بپردازیم و هم با ایجاد رونق اقتصادی در این هفته باعث ایجاد اشتغال در استان شویم.»
نبهانی تأکید کرد: «ثبتملی مکانرویدادها و تصاویر بهجامانده از دوران دفاعمقدس ممکن است باعث پربارتر شدن پوشه جنگ در این هفته شود و مهمتر اینکه تلاش کنیم تا با ارائه یک بسته سفر مناسب برای راهیان نور، باعث رونق گردشگری در استان خوزستان شویم.»
در همینباره سردار صفری معاون فرمانده قرارگاه کربلا گفت: «باید بپذیریم که در فضای مجازی آنگونه که باید قوی نیستیم و باید تلاش بیشتری برای معرفی ارزشهای معنوی دفاعمقدس در فضای مجازی صورت گیرد. یکی از عمدهموارد مهم در حوزه فضای مجازی، پخش فیلم و مصاحبه فرماندهان دفاعمقدس در فضای مجازی است؛ کما اینکه باید با پیوند اربعین با موضوع گردشگری بهترین دستاورد ممکن را به دست آوریم.»
او عنوان کرد: «موضوع تابلوها و پلاکاردهای ورودی شهرها، رعایت شیوهنامههای موجود توسط موکبها، تأکید بر استفاده از ماسک و اهدای آن به زائران و گردشگران، تهیه عکس و فلش برای پخش موسیقی متناسب با این ایام در تاکسیهای عبوری، از جمله مواردی است که باید در این هفته توجه بیشتری به آن شود.»
فرمانده قرارگاه کربلا بیان کرد: «برای شناخت بهتر نسل جدید از حماسه آفرینیهای دوران دفاعمقدس، صدا و سیما و تلویزیون باید نسبت به تولید فیلم با موضوع خوزستان فعالیت بیشتری کند. ما در بحث ۳۴ روز مقاومت و مستندنگاری تاریخی آنگونه که باید کار نکردیم. بهخصوص درباره یکی از نادرترین عملیاتهای نظامی در دنیا یعنی والفجر ۸ بسیار به ندرت فیلم ساخته شده و این پسندیده نیست.»
در خور ذکر است، از دیگر مواردی که در این نشست بررسی شد و در دستور کار اجرا قرار گرفت میتوان به تولید محتوا در حوزه بازیهای رایانهای با موضوع دفاعمقدس، تأکید روی مکانرویدادها و تعریف رویداد برای یادمانهای جنگ، ساماندهی موزههای روباز و مسیرهای بازدید، بازسازی صحنه های جنگ برای جذب بیشتر گردشگر و استفاده بهینه از توان راهنمایان گردشگری صاحب اندیشه و ایجاد و وساماندهی محورهای پیادهروی به سمت کربلا اشاره کرد.
انتهای پیام/