خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی امروز 22 شهریور 1400 در گفتوگو با خبرنگار میراثآریا درباره برنامهریزیهای انجام شده مربوط به نمایشگاه اکسپو دبی 2020_2021 بیان کرد: «تمام برنامهها با هدف جذب گردشگر خارجی برای آمدن به کشور انجام شده است و نقشه راهی را با این رویکرد ترسیم و تدوین کردهایم.»
او تصریح کرد: «محتواها با هدف نمایش جذابیتها و ظرفیتهای 31 استان در سه حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در راستای تحریک تقاضا تهیه شدهاند.»
نمایش محتواها در قالب سینمای سه بعدی و السیدی
نیکزادفر با اشاره به اینکه سالن 57 متری در اختیار وزارتخانه شامل دو بخش خواهد بود، افزود: «یک بخش شامل سینمای سه بعدی است که اماکن و جذابیتهای کشور برای بازدیدکنندهها به صورت سه بعدی ارائه میشود. بخش دیگر نیز محتواهایی شامل اماکن تاریخی، طبیعی، صنایعدستی، زیرساختها و تاسیسات گردشگری است که در شش السیدی نصب شده روی دیوارها نمایش داده میشوند.»
پیگیری برای برگزاری ورکشاپ صنایعدستی و ارائه خدمات درمانی رایگان
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: «برای برگزاری ورکشاپ صنایعدستی پیگیر هستیم که فضایی برای این کار اختصاص دهیم. همچنین در حوزه درمان نیز برای ارائه خدمات و ویزیت رایگان در حال برنامهریزی هستیم.»
او به حضور هر کدام از استانها و مناطق آزاد به مدت 5 روز در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «در 180 روز برگزاری نمایشگاه تمام استانها و مناطق آزاد برای ارائه برنامههای خود حضور خواهند داشت که برنامههای هریک به آنها ابلاغ شده است.»
طراحی اپلیکیشنی برای معرفی و برنامهریزی سفر به ایران
نیکزادفر با اشاره به طراحی اپلیکیشنی برای معرفی کامل ایران، افزود: «این اپلیکیشن که به زودی از آن رونمایی میشود به زبانهای فارسی، انگلیسی، عربی، چینی و اسپانیایی طراحی شده است و به محض ورود بازدیدکنندهها به پاویون با ارسال یک اساماس روی تلفن همراهشان نصب میشود.»
او با بیاناینکه بازدیدکنندهها از این طریق به راحتی میتوانند برای سفر به ایران برنامهریزی کنند، تصریح کرد: «تمام تاسیسات گردشگری، آژانسهای مسافرتی، خانه مسافرها، هتلها، بومگردی، هنرمندان صنایعدستی و هر یک از فعالان سه حوزه میتوانند اطلاعات و خدمات خود را در این اپلیکیشن ارائه دهند.»
نمایش صنایعدستی فاخر استانها
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به ارائه صنایعدستی فاخر استانها در غرفه اشاره کرد و گفت: «این چیدمان روی سکوهایی انجام میشود و در معرض دید بازدیدکنندهها قرار میگیرد. همچنین استیجی به مساحت 150 متر و ظرفیت 75 تماشاچی را برای نمایشهای آیینی و موسیقی نواحی در اختیار داریم. آژانسهای مسافرتی که تمایل به معرفی خود دارند نیز میتوانند از این امکان و فرصت استفاده کنند.»
نیکزادفر با اشاره به اختصاص سالنی برای برگزاری نشستهای B2B افزود: «فعالان سه حوزه میتوانند مذاکرات تجاری خود را در این سالن برگزار کنند.»
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: «از 16 چشمی شهرفرنگ در پاویون ایران نیز 7 چشمی برای نمایش جاذبه استانها و نمایش فیلمهای 90 ثانیهای در اختیار ما قرار دارد.»
ارسال اقلام با تاییدیه معاونت صنایعدستی
او به خرید محصولات صنایعدستی به صورت دیجیتال اشاره کرد و افزود: «بخش فروش صنایعدستی به بخش تجاری واگذار شده است، اما تاکید ما براین بود که تمامی اقلام قبل از ارسال به دبی تاییدیه معاونت صنایعدستی را داشته باشند، در غیراین صورت قابل فروش نخواهند بود. خرید از کارتهای اعتباری خارج از کشور نیز از طریق درگاههای بانکی نمایشگاه ملیمجازی صنایعدستی امکانپذیر خواهد بود.»
نیکزادفر تصریح کرد: «پیگیر هستیم لابی هتلی به مساحت 300 متر را برای هنرمندان صنایعدستی و فروش اقلامشان تدارک ببینیم که پس از قطعی شدن این موضوع را به استانها ابلاغ میکنیم.»
سفره ایرانی با غذاهای انتخابی هر استان
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به ارائه سفره ایرانی در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: «پیگیریهایی را برای ارائه غذاهای ایرانی انجام دادهایم. در روزهای حضور هر استان لیستی از غذاهایی سنتی و بومی استان مربوطه تهیه و برای تهیه در اختیار رستوران قرار میگیرد.»
برگزاری مسابقه و طراحی سئوالهای آن توسط هر یک از استانها همچنین گرفتن عکس یادگاری در فضاهای تاریخی و میراثی شبیهسازی شده، نمایش مناطق جنگی ایران و یادی از سردار سلیمانی دیگر برنامههایی بود که مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به آنها اشاره کرد.
انتهای پیام/