مهندس ضرغامی: تحریف ماندنی نیست/ مهم حفظ میراث‌فرهنگی است، با همه قوت

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به حواشی به‌وجود آمده در روزهای اخیر واکنش نشان داد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش از ظهر امروز یکشنبه 25 مهرماه 1400در حاشیه بازدید از  نمایشگاه فناوری‌های نرم، صنایع‌فرهنگی و خلاق، پیرامون حواشی اخیر در جمع خبرنگاران، گفت: «ممکن است از یک سخنرانی کارشناسی دقیق، کسی استنباطی کند و تیتری بزند و بعضی آگاهانه و بعضی ناآگاهانه به آن بپردازند. آنچه برای ما مهم است حفظ میراث‌فرهنگی است، با همه قوت.»

او افزود: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیست.»

مهندس ضرغامی تأکید کرد: «حل مشکلات مردم وظیفه ماست. مردم پاسارگاد ۲۵۰۰ سال است که از پاسارگاد و از مقبره کوروش حفاظت کردند. این مردم با ارزش‌اند. مسئله اصلی ما مردم است. اگر ما به پاسارگاد به‌خاطر مدنیتی که شکل گرفته و جزو هویت ایرانیان محسوب می‌شود، بی اعتنا باشیم کار درستی انجام نداده‌ایم.»

او ادامه داد: «در بازدیدی که از پاسارگاد داشتم شاهد اعتراضات مردم بودم که بسیاری از امور جاری‌شان دچار اختلال شده بود. ما باید مشکل مردم را حل کنیم. انشاءالله وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تدبیر مشکلات مردم را حل می‌کند.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر این‌که تحریف ماندنی نیست، گفت: «ما در دولت با اولویت پاسارگاد اعتبار مصوب کردیم و در محل حاضر شدیم و نحوه هزینه کردن این اعتبارات را برای حفظ میراث‌فرهنگی توضیح دادیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000725957623736

برچسب‌ها