فرهنگ و هنر جا را برای دشمنی تنگ می‌کند

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از موزه‌ها به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم فرهنگی نام برد و خودنمایی فرهنگ و هنر را در راستای از میان برداشتن دشمنی‌ها مفید ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامگاه امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در آیین گشایش نمایشگاه‌های انسان در جستجوی منابع و مرگ در نمک که با حضور مقاماتی از ایران و آلمان در محل موزه ملی ایران برگزار شد، با قدردانی و تشکر از مسئولان دو کشور و دست‌اندرکاران برگزاری این دو نمایشگاه گفت: «میراث‌فرهنگی هر کشوری نشان‌دهنده خلاقیت، تمدن، دانایی و تلاش مردان و زنان آن کشور است که پایه‌های تمدنی را تشکیل داده‌اند. میراث هزاران ساله‌ای که به نسل امروز رسیده و مایه مباهات جامعه بشری است.»

او ادامه داد: «در این میان موزه‌ها به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم فرهنگی نقش مهمی در فرهنگ و تمدن داشته‌اند و فرصتی بی‌نظیر به بازدیدکننده می‌دهند که از نزدیک با آداب و رسوم زندگی گذشتگان خود آشنا شوند. از این نظر موزه‌ها حلقه ارتباطی ما با نسل‌های گذشته هستند.»
دارابی افزود: «موزه‌های بزرگ جهان تلاش می‌کنند با برپایی نمایشگاهی از آثار خود و آثاری از کشورهای مختلف دنیا فرصت آشنایی مخاطبان با تمدن‌های مختلف را فراهم آورند. نتیجه این همکاری‌های متقابل شناخت بیشتر ملت‌ها از هم و نزدیکی جوامع انسانی است.»
قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «هرجا که فرهنگ و هنر خودنمایی می‌کند جا را برای دشمنی تنگ و تنگ‌تر می‌کند. ما برای گسترش صلح و دوستی در جهان نیازمند توسعه و تقویت همکاری‌های فرهنگی هستیم و این نمایشگاه‌ها نمونه‌ای از این همکاری‌ها است.» 
او گفت: «همکاری‌های دو کشور ایران و آلمان در حوزه فرهنگی سابقه‌ای نزدیک به یک قرن دارد. نمایشگاهی که امروز افتتاح شد بخشی از این همکاری‌هاست و تصویری از ارتباط بین جوامع در قاره‌های مختلف را روایت می‌کند.» 
دارابی خاطرنشان کرد: «آرزو می‌کنم برگزاری این دو نمایشگاه گام مهمی برای توسعه روابط فرهنگی و تقویت ارتباطات موزه‌ای بین دو کشور ایران و آلمان باشد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000812957162

برچسب‌ها