دیدار دو تن از نمایندگان خانه ملت با قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی

در دیدارهای جداگانه دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قائم‌مقام و معاون میراث‌فرهنگی در دفتر این معاونت، اهمیت و جایگاه میراث‌فرهنگی استان‌های گیلان و کرمانشاه، توسعه گردشگری و اعتبارات تخصیص یافته به استان‌های یاد شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی دارابی در این دیدار  از تلاش و حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اهتمام آنان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکر و قدردانی کرد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت و خمام در این دیدار با تاکید بر اهمیت و جایگاه استان گیلان در گسترش گردشگری و وجود اماکن و بناهای تاریخی خواهان افزایش اعتبارات و امکانات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان شد.

او همچنین  با تاکید بر انتظار 15 ساله مردم استان برای ثبت جهانی «ماسوله»، خواهان تسریع در این زمینه شد.

شهریار حیدری نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار جداگانه با  قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اهمیت تاریخی و موقعیت سوق‌الجیشی استان کرمانشاه، فراوانی تعداد آثار باستانی و بناهای تاریخی و تعداد آثار ثبت شده در فهرست ملی و جهانی  اولویت تخصیص بودجه، اعتبار و تامین امکانات برای این استان مرزی را درخواست کرد.

این نماینده با تاکید بر غنای تاریخی استان کرمانشاه و آثار تاریخی چون طاق بستان و اثر جهانی بیستون از آمادگی گروه‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد برای کمک به حوزه میراث‌فرهنگی خبر داد.  

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14000826957351

برچسب‌ها