پیام تبریک معاون میراث‌فرهنگی کشور در پی ثبت جهانی پرونده پاسداری از هنر سنتی خوشنو‌یسی در ایران

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ثبت جهانی پرونده «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنو‌یسی در ایران» را تبریک گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پیام علی دارابی معاون میراث‌فرهنگی و قائم مقام  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده است:
 
«تلاش‌های ارزنده برای ثبت یکی از مهم‌ترین پرونده‌های میراث ناملموس ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با وجود موانع و دشواری‌های بسیار به بار نشست و کمیته بین‌الدول حفاظت از میراث‌فرهنگی ناملموس در شانزدهمین نشست خود به جهانی شدن پرونده "برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنو‌یسی در ایران" رای مثبت داد.
 
این اتفاق مبارک از آن‌رو اهمیت مضاعف می‌یابد که ایران برای نخستین‌بار در فهرست برنامه‌های خوب پاسداری یونسکو برای محافظت از میراث ناملموس پرونده‌ای را به ثبت می‌رساند.
 
 خوشنویسی در ایران برخوردار از اصالتی تاریخی است و ایرانیان از دیرباز در جهت پاسداری از خط و زبان خویش کوشا بوده و هستند، ثبت جهانی خوشنویسی تاییدی بر این دستاورد تاریخی و ملی ایرانیان است.
 
ثبت جهانی پرونده "برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنو‌یسی در ایران" را به عنوان هفدهمین میراث جهانی ناملموس کشورمان تبریک می‌گویم و از تمام کسانی که برای تحقق این موفقیت ارزشمند همت کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000925640479

برچسب‌ها