پویا محمودیان امروز دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ در گفتوگو با خبرنگار میراثآریا، با اعلام این خبر افزود: «پیرو تاکید وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، در زمینه راهکارهای توسعه عرضه و فروش محصولات صنایعدستی با هدف افزایش فروش و رشد محصولات، طرح توسعه اماکن عرضه و فروش محصولات صنایعدستی در تمام استانهای کشور آغاز شده است.»
۱۵ دی ماه اجرای طرح توسعه اماکن فروش صنایعدستی
معاون صنایعدستی کشور افزود: «در همین رابطه مکاتبه با تمام ادارات کل استانی انجام شده و این طرح به صورت رسمی از ۱۵ دی ماه امسال در سراسر کشور آغاز خواهد شد و میتواند به افزایش فروش و رشد عرضه صنایعدستی کمک کند.»
او اضافه کرد: «برنامه اصلی این طرح به همراه اهداف مشخص شده به تمام استانها ابلاغ شده است. هدف اصلی این طرح توسعه زمینههای دائمی و موقت فروش محصولات صنایعدستی است.»
محمودیان ادامه داد: «طرح توسعه اماکن عرضه و فروش صنایعدستی با هدف بازاریابی مستمر فروش، برقراری ارتباط بیشتر با مصرفکنندگان، پایدار کردن اشتغال مولد موجود در حوزه صنایعدستی، ارتقای بخش خصوصی، فراهم آوردن زمینه رقابتهای سالم، حذف واسطههای نامتعارف، معرفی تولیدات صنایعدستی بهعنوان جاذبه فرهنگی و گردشگری و افزایش درآمد هنرمندان صنایعدستی، اجرایی میشود.»
مزایای طرح توسعه امکان فروش
او در ادامه گفت: «این طرح مزایای بسیار زیادی را شامل میشود که تجمیع زنجیره تولید تا فروش صنایعدستی و تسهیل روابط، فراهم شدن زمینه فعالیت تولیدکنندگانی که امکانات پایین مالی دارند، ایجاد مراکزی با جذابیت بالا برای گردشگران، شناخت سلایق و نیازهای بازار، کاهش قیمت تمام شده محصولات، شبکهسازی در چرخه تولید تا فروش، فراهم کردن شرایط مناسب برای کاربردی کردن محصولات صنایعدستی، ایجاد فضایی برای بازاریابی وتبلیغات و امکان دریافت سفارش از مشتریهای متعدد، از جمله مزایای این طرح است.»
این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبتهای خود، اضافه کرد: «این طرح بزرگ از پروژهها و زیر پروژههای مختلف تشکیل میشود که ایجاد غرفههای عرضه و فروش صنایعدستی در فضاهای شهری، برپایی بازارچههای صنایعدستی در تمام اماکن قابل در دسترس مثل مدارس و اماکن آموزشی، ایجاد غرفههای فروش در مناطق مرزی و بازارچههای مرزی، ایجادغرفه در پایانههای مسافربری، فرودگاهها، راهاهن و… ایجاد غرفه در سایتها و اماکن تاریخی و سایتهای گردشگری تحت نظارت این وزارتخانه، از مهمترین بخشهای اجرایی این طرح به شمار میرود.»
بسیج نیروها و استفاده از تمام ظرفیتها
او ادامه داد: «ایجاد توسعه و تکمیل بازارچههای صنایعدستی، برپایی بازارچههای موقت و دائمی فروش محصولات صنایعدستی، برگزاری نمایشگاههای استانی، منطقهای و ملی، ایجاد و توسعه سامانههای مجازی صنایعدستی، ایجاد فروشگاههای آنلاین، ایجاد بابجهها و کیوسکهای فروش صنایعدستی، برگزاری نمایشگاههای اختصاصی در محل وزارتخانهها و دستگاهها، برگزاری نمایشگاه اختصاصی در حاشیه مراسم و رویدادهای رسمی در استانها، ایجاد ویترین در مناطق قابلیتدار استانها مانند استانداریها و…، ارائه حمایت و تسهیلات اعتباری به طرحهای مرتبط با توسعه بازرگانی در استانها مانند کمک به فروش زنجیرهای صنایعدستی، اهدای جوایز و هدایای صنایع دستی در رویدادهای مختلف، اجرای طرحهای نوآور و خلاق حوزه صنایعدستی (که به ابتکار عمل استان واگذار شده)، مهمترین فعالیتهای ما در این طرح به شمار میرود.»
معاون صنایعدستی کشور، یادآور شد: «این طرح با اولویت در دستور کار قرار گرفته و امتیازهای استانها در این طرح ملاک سنجش عملکرد مدیران استانی در این حوزه است.»
جبران خسارتهای هنرمندان صنایعدستی در دوران کرونا
محمودیان افزود: «تاکید مهندس ضرغامی بر این است که ۲ سال سخت کرونا را پشت سر گذاشتیم و هنرمندان آسیب دیدند که با این طرح ضربتی با همت بخش خصوصی و بسیج نیروها و امکانات باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت استانهای مختلف و دستگاههای گوناگون فروش و عرضه صنایعدستی را به شکل بهتری انجام دهیم.»
او اضافه کرد: «تعامل سازنده با سایر دستگاهها و بخش خصوصی برای عملیاتی کردن این طرح کلان یکی از مهمترین ابزارهای پیشبرد این طرح است تا شاهد نتایج بسیار خوبی در این طرح باشیم.»
انتهای پیام/