پیام تبریک استاندار قزوین به مناسبت ثبت روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت

استاندار قزوین با انتشار پیامی ثبت ملی روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت را تبریک گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز شنبه ۱۱ دی ماه با انتشار پیامی ضمن قدردانی از نگاه تحول‌آفرین و دغدغه‌های مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بهبود و ارتقای جایگاه هنرمندان و وضعیت صنایع‌دستی کشور و زحمات و پیگیری پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و همکارانشان در حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی کشور و استان، ثبت ملی روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت را تبریک گفت. 

در پیام استاندار قزوین آمده است: 

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

خبر مسرت‌بخش و افتخارآمیز ثبت ملی روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت و نخستین روستای ثبت ملی صنایع‌دستی استان که نشان از ظرفیت‌های بی‌بدیل و منحصربه‌فرد این منطقه و اهالی هنرمند و هنردوست آن دارد، موجب مباهات شد. 

بدون شک این رویداد مهم ملی فرصت بی‌نظیری را برای توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی این روستا و منطقه الموت فراهم خواهد آورد و ابزاری کارگشا برای بهبود وضعیت و جایگاه هنرمندان صنایع‌دستی به‌ویژه بانوان دغدغه‌مند و پرتلاش و توسعه کارگاه‌های تولیدی در این منطقه خواهد بود. 

امید است با پیوستن این روستا به خانواده شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی کشور رونق اقتصادی، شکوفایی فرهنگی و رویدادهای مثبت و امیدآفرین را در حوزه صنایع‌دستی این منطقه و استان شاهد باشیم. 

محمدمهدی اعلایی

استاندار قزوین

۱۱ دی ماه ۱۴۰۰»

انتهای پیام/

کد خبر 14001012492276

برچسب‌ها