قدردانی نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا از مهندس ضرغامی

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا با ارسال پیامی به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تلاش‌های او و سایر مدیران و کارکنان این وزارتخانه برای ثبت اندیکا به‌عنوان شهر ملی دستبافت‌های عشایری قدردانی کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در پیام مکتوب علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا خطاب به مهندس سید عزت‌الله ضرغامی آمده است:

«وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

جناب آقای دکتر ضرغامی

با سلام و تحیات

بی‌شک بزرگی و عظمت یک مملکت منوط به وسعت خاک آن نیست بلکه در گرو اخلاق و روحیات اهالی آن است.

خداوند را شاکریم که اخلاق متعهدانه و روحیات تلاشگرانه و نستوه مديران و کارکنان وزارت و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان منجر به اخذ دستاوردهای درخشان و بی‌مانندی در معرفی و حفظ آثار و سرمایه‌ها و همچنین تقویت هویت فرهنگی شده است.

خبر افتخار آمیز ثبت ملی اندیکا به‌عنوان "شهر ملی دستبافت‌های عشایری کشور" به‌عنوان یک ظرفیت بی‌بدیل و شاخص این منطقه محروم و کم برخوردار با جامعه‌ای خلاق و هنرمند که برآیند حافظه تاریخی یک ملت‌اند، موجب مباهات و افتخار شد.

اگر چه خالق دستبافته‌های عشایری که شناسه هویت و تاریخ معنوی یک ملت‌اند، مردمانی هستند که فارغ از قید و بند سبک‌ها و مکاتب هنری با دریافت حس ارزش‌های مستقل هنری، با الهام از طبیعت بافنده از لحاظ هارمونی رنگ، فرآوری پشم تا آخرین مرحله بافت، دارای یک الگوی ذهنی و تفکر خاصی است که سبب به وجود آوردن اثری، جاودانی می‌شود.

صنعتگران و هنرمندان اندیکا که سابقا با کسب چند نشان  یونسکو و نشان ملی اصالت و مرغوبیت شایستگی شان را به منصه ظهور رساندند اکنون به واسطه تلاش‌ها، مشقت‌ها و دردهای مشترکشان در خور توجه جدی هستند.

بدون شک این رویداد مهم ملی فرصت بی‌نظیری است تا از این مواهب خدادادی در کنار ظرفیت‌های فاخرانه میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان اندیکا با الگو‌پذیری از توسعه پایدار و کاهش فقر که انسانی‌ترین نوع توسعه است و به نحوی در خور برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای به آن توجه شود.

اینجانب به نمایندگی از مردم غیور و قدردان شهرستان اندیکا از تلاش مجدانه وزیر محترم، مدیران خدوم و کارکنان شریف وزارت و دستاوردهای قابل ستایش و ارزشمند این وزارتخانه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدردانی نموده و از خداوند متعال سلامتی، سربلندی و افتخار‌آفرینی‌های بی‌پایان را برای یکایک شما بزرگواران در سراسر کشور عزیزمان مسئلت می‌نمایم و در سایه تلاش متعهدانه شما بزرگواران، خواهان سرفرازی همیشگی وطن به‌عنوان تنها میراثی که هرگز نمی‌توان آن را خرج کرد، هدیه داده و یا فروخت هستم.

در پایان امیدواریم با پیوستن این شهرستان به اطلس شهرهای فاخر و ملى اثرات بهینه آن را در رونق اقتصادی، کاهش مهاجرت، ارتقا و اعتلای دست‌بافت‌های عشایری در آینده نزدیک شاهد باشیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001020622517

برچسب‌ها