بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان قزوین مهدی رجحانی بعدازظهر یکشنبه 26 دیماه 1400، در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با حضور دستگاههای اجرایی عضو ستاد در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، با اشاره به بُرد فراملی شبکههای اجتماعی و فضای مجازی در جذب بیشتر گردشگران افزود: «برای معرفی قزوین باید فراتر از شیوههای سنتی عمل کرده و به سراغ ظرفیتهای مدرن جذب مخاطب برویم که دارای برد فراملی است و علاوه بر اینکه هزینه چندانی ندارد، جذب گردشگران در تمام طول سال امکانپذیر است.»
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: «با توجه به بخش بزرگ و قابل توجه دانشگاهی قزوین و جوانان متخصص و علاقهمندی که در این حوزه وجود دارد باید این ظرفیت را فعال کنیم و با بهرهبری خلاقانه از ابزارهای مدرن اطلاعرسانی تنها به شیوههای سنتی جذب گردشگر بسنده نکنیم.»
رجحانی همچنین با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بیلبوردهای معرفی استان در سطح معابر و آزادراهها تاکید کرد: «با توجه به واقع شدن قزوین در کریدور ارتباطی شمال، جنوب، شرق و غرب کشور و تردد قابل توجه در این محدوده بهویژه در ایام نوروز، تعداد بیلبوردهای معرفی استان خیلی کمتر از حد انتظار است، تجربه سال 95 و معرفی برنامههای نوروزی قزوین در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر تهران به عنوان جامعه هدف گردشگری استان تجربه موفقی بود که هزینه بالایی هم داشت ولی در شرایط کنونی میتوان با مشارکت بخش خصوصی و همکاری سازمان همیاری با هزینه کمتر این ظرفیت را توسعه داده و از آن برای جذب بیشتر گردشگران بهرهمند شویم.»
او با بیان اینکه فصل جدیدی در توسعه گردشگری استان باز شده است، تاکید کرد:«فصل جدید توسعه گردشگری استان با رویکرد و راهکارهای جدید آغاز شده و عزم جدی برای انجام کار و حل مشکلات این حوزه وجود دارد که باید با تلاش دستهجمعی این ظرفیت را احیاء کرده و با ایدهپردازی و ارائه راهکارهای خلاقانه چالشهای این حوزه را به فرصتی برای جذب بیشتر گردشگران و رونق اقتصادی استان تبدیل کنیم.»
علیرضا خزائلی نیز در این جلسه با اشاره به نقش تبلیغات و معرفی قزوین در استانهای مبداء گفت: «جمعیت استانهای تهران و البرز بازار هدف بسیار مناسبی برای معرفی قزوین و جذب گردشگر بهشمار میرود و تکرار تجربه موفق نوروز 95 و معرفی جاذبههای گردشگری و برنامههای نوروزی استان در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر تهران و کرج میتواند در حوزه جذب بیشتر گردشگران مثمرثمر واقع شود.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان قزوین و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان همچنین حضور قزوین در نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران در بهمن ماه را عامل موثر دیگری در معرفی قزوین و جذب بیشتر گردشگران در مدت زمان اندک باقیمانده تا نوروز خواند و افزود: «استان قزوین هر سال در این رویداد بین المللی حضور پررنگ و موفقی داشته که در سال گذشته به لحاظ عملکرد و تنوع موضوعات ارائه شده در نمایشگاه توانست رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص دهد، در بهمن ماه امسال نیز با همراهی اتاق بازرگانی، خوشه شیرینی شرکت شهرکهای صنعتی و شهرداری قزوین جاذبههای گردشگری، فرصتهای سرمایهگذاری و تولیدات صنایعدستی در غرفهای به وسعت 200 مترمربع معرفی خواهند شد که امیدواریم همچون سنوات قبل نقش موثری در جذب گردشگران نوروزی داشته باشد.»
خزائلی همچنین نقش رسانه ملی را در اطلاعرسانی و معرفی ظرفیتهای قزوین بسیار تاثیرگذار دانست و یادآور شد: «نقش رسانه در این حوزه بسیار قوی، تاثیرگذار و محکم است که امیدواریم امسال نیز همچون سالهای گذشته با همکاری شبکه استانی قزوین در فرصت باقیمانده تا نوروز محتواهای تاثیرگذاری در زمینه معرفی و بازدید از جاذبههای تاریخی و طبیعی استان تولید شود.»
برگزاری جلسات با استارتآپهای حوزه گردشگری، ارائه سوغات و محصولات بومی استان در مجتمعهای خدماتی –رفاهی بینراهی، آمادهسازی جادهها و محورهای مواصلاتی برای نوروز، جمعآوری دستفروشها، برگزاری جلسات کمیتههای ذیل ستاد، ایجاد بازارچههای محلی فروش محصولات در آزادراهها، تشکیل اتاق فکر گردشگری استان، استفاده از ظرفیت مدارس در منطقه الموت برای اسکان مسافران، درج فرکانس رادیویی استان در تبلیغات محیطی و ... از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه طرح و مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/