استفاده از راه‌حل‌های نوآورانه برای ایجاد مقاصد گردشگری هوشمند

در دومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران، کارگاه نوآوری و گردشگری هوشمند برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، مرتضی بذرافشان مدرس و پژوهشگر گردشگری، امروز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، در این کارگاه گفت: «مفهوم گردشگری هوشمند از مفهوم شهر هوشمند گرفته شده است. شهر هوشمند شهری است که از انواع مؤلفه‌های مبتنی بر فناوری و دانش نوین، در مدیریت کارآمد و یکپارچه در حوزه‌های مختلف نظیر مدیریت هوشمند، سیستم بهداشت هوشمند، زیرساخت‌های هوشمند و… برخوردار باشد.» 

او با اشاره به اینکه مفاهیم گردشگری هوشمند و مقاصد گردشگری هوشمند از دل مفهوم شهر هوشمند بیرون می‌آیند افزود: «در این کارگاه بر راه‌حل‌های نوآورانه تمرکز می‌کنیم تا بتوانیم یک شهر هوشمند را به مقصد گردشگری هوشمند تبدیل کنیم.» 

بذرافشان ادامه داد: «رقابت‌پذیری، دسترسی به منابع، توسعه اکوسیستم، برنامه‌ریزی و مدیریت کارآمد و… از جمله مهم‌ترین پیامدهایی است که از تبدیل مقصدها به مقصدهای گردشگری هوشمند حاصل می‌شود.» 

او خاطرنشان کرد: «شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر و عادات و رفتارهای گردشگران لزوم توجه به بحث گردشگری هوشمند را افزایش می‌دهد.» 

این مدرس و پژوهشگر گردشگری درباره عادات و رفتارهای گردشگران بیان کرد: «از آنجایی که اکنون دیگر گردشگران زمان و حوصله لازم برای ایستادن در صف‌های طولانی برای تهیه بلیت یا بازدید از مکان‌های تاریخی و گردشگری را ندارند می‌توان با هوشمندسازی گردشگری مدیریت کارآمدتری داشت و خدمات بهتری ارائه کرد.» 

او افزود: «با استفاده از پلتفرم‌های مربوط به گردشگری هوشمند، فناوری‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزود، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و… راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که می‌توان با استفاده از آن‌ها مقصد گردشگری را به مقصد گردشگری هوشمند تبدیل کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001110479456

برچسب‌ها