شرایط توسعه گردشگری و صنایع‌دستی را تسهیل می‌کنیم

غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: «یکی از مهمترین تصمیم‌های ما ایجاد تسهیلات در اخذ مجوزها و زمینه سرمایه‌گذاری است.»

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تهران، غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران که این روزها در حال برگزاری است، گفت: «امسال دستاوردهای خوبی را در نمایشگاه شاهد بودم و تکثر قومی و فرهنگی در کشور و ظرفیت‌های گسترده‌ای را که ایجاد شده بود، دیدم. حاصل زحمات این عزیزان به خوبی در نمایشگاه منعکس شده است و قابلیت‌های بسیاری را هم برای استان‌ها و هم بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته است.» 

او با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های بسیار مهم و جذاب در حوزه گردشگری، گردشگری کشاورزی است، بیان کرد: «خوشبختانه تمامی نقاط ایران از جمله آذربایجان شرقی به خصوص شهرستان بستان‌آباد، پتانسیل‌های بسیار خوبی دارند. تنوعی که در تولید محصولات کشاورزی و همچنین در فعالیت‌ها و درجه مکانیزاسیون داریم، ستودنی است. از فعالیت‌های سنتی کشاورزی گرفته تا مدرن ترین فعالیت‌ها در این زمینه در استان ما انجام می‌شود و اینها مقاصد خوبی برای گردشگرانی که علاقه‌مند هستند، ایجاد می‌کند.»

نوری اشاره کرد: «یکی از مهمترین تصمیم‌های ما ایجاد تسهیلات در اخذ مجوزها و زمینه سرمایه‌گذاری است. در حوزه گردشگری کشاورزی، تغییر اراضی و بوم‌گردی تلاش می‌کنیم بودجه و خدماتی لحاظ کنیم تا به این صنعت کمک شایانی کرده باشیم. ما معتقدیم یکی از بحث‌های مهم توسعه روستایی و کشاورزی همین بحث توسعه گردشگری کشاورزی و بوم‌گردی است که می‌تواند به اقتصاد بخش روستایی و کشاورزی کمک کرده و در جذب گردشگر هم نقش خوبی ایفا کند.» 

این نماینده مجلس ادامه داد: «میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آماده است تا مجوزهای لازم را در روستاهای مختلف استان با هدف توسعه گردشگری صادر کند. تمامی علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه می‌توانند به ما مراجعه کرده و برای صدور مجوز‌ها از تسهیلات ما استفاده کنند.» 

او در پایان گفت: «به اعتقاد من هر چه بیشتر در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی سرمایه‌گذاری کنیم، به همان نسبت سودآوری بیشتری هم عایدمان خواهد شد. ضمن اینکه همه اقشار جامعه از ایرلاین‌ها گرفته تا تولیدکنندگان صنایع‌دستی کوچک همه بهره‌مند می‌شوند و به جرات می‌توان گفت که جامعه سود می‌برد، چون حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه روستاییان و مناطق محروم را به دنبال دارد و زنجیره‌ای است که آثار خود را در تمام سطوح جامعه به جا می‌گذارد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001110479906

برچسب‌ها