بازدید میدانی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی از نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از بخش‌های مختلف آن بازدید به عمل آورد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تهران، علی دارابی امروز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ با حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با همراهی معاونان گردشگری و صنایع‌دستی این وزارتخانه و تعدادی از مسئولان و مدیران دیگر از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید و با غرفه‌داران، شرکت‌کنندگان و فعالان بخش دولتی و خصوصی گفت‌وگو کرد. 

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در این بازدید که ابتدا از سال ۳۸A شروع شد و به مدت شش ساعت طول کشید در گفت‌وگو با فعالان حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی از برنامه‌ریزی‌ها در دوره حدید مدیریتی از این دو بال وزارتخانه خبر داد. 

دارابی ابتدا از غرفه استان تهران بازدید کرد و بعد از آن به بازدید از غرفه استان‌های، زنجان، آذربایجان غربی، قزوین و کرمان، بوشهر و گلستان پرداخت و در گفت‌وگو با مدیران کل این استان‌ها در جریان آخرین دستاوردها و فعالیت‌های آنان در حوزه ماموریت‌های سه‌گانه این وزارتخانه قرار گرفت. 

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه بازدیدهای خود به غرفه‌های استان‌های غربی کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، همدان و ایلام سر زد و با مدیران کل و مسئولان محلی این استان‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد. 

محور گردشگری غرب کشور مورد توجه قرار گیرد

دارابی در بازدید از استان‌های غربی کشور، گردشگری محور غرب را یکی از برجسته‌ترین محورهای گردشگری توصیف کرد که برنامه‌ریزی‌ها برای معرفی این محور و تبدیل آن به کریدور گردشگری تاکید کرد. 

او با اشاره به طبیعت بکر استان‌های غربی کشور خواستار تدوین مسیر گردشگری طبیعی در این محور غرب کشور شد. 

این مقام مسئول در ادامه بازدیدهای خود از این نمایشگاه همچنین با حضور در غرفه ایلام از لوح نودمین سالگرد ثبت هفت اثر تاریخی استان ایلام در فهرست آثار ملی رونمایی کرد. 

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین از غرفه استان‌های لرستان، فارس، اصفهان، بوشهر و خوزستان بازدید به عمل آورد و در غرفه خوزستان با هنرمندان موسیقی نواحی این استان و گروه شیخ باسم الحمادی از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد. 

دارابی در غرفه استان یزد نیز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این استان با هنرمندان صنایع‌دستی از جمله هنرمندان زیلوبافی و نیز سفال‌گری گفت‌وگو کرد و در جریان فعالیت این هنرمندان قرار گرفت. 

رونمایی از اطلس جامع صنایع‌دستی آذربایجان شرقی

او در ادامه بازدیدهای خود از این نمایشگاه به غرفه آذربایجان شرقی رفت و ضمن گفت‌وگو با مدیرکل و مسئولان این استان از اطلس جامع صنایع‌دستی این استان رونمایی کرد و گفت: «آذربایجان همواره خاستگاه رشادت‌ها، نوآوری‌ها وخلق آثار بی‌نظیر بوده است.» 

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با حضور در محل ضبط برنامه‌های تلویزیونی، از طریق پخش زنده خبرگزاری میراث‌آریا در تلویبیون گفت‌وگو کرد و گفت: «پروژه ضبط تاریخ شفاهی انقلاب از دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.» 

معاون میراث‌فرهنگی کشور در بخش دیگری از بازدیدهای خود از این نمایشگاه از تعدادی از غرفه‌های متعلق به بخش خصوصی نیز بازدید به عمل آورد و بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی و توجه دولت سیزدهم در این خصوص تاکید کرد. 

دارابی همچنین در یکی از این غرفه‌ها با تعدادی از کودکان عضو انجمن بنیاد فردوسی روبه رو شد که این کودکان به اجرای بخشی از اشعار فردوسی پرداختند که دارابی بعد از اجرای زیبای این کودکان ضمن ستایش مقام فردوسی حکیم گفت: «شاهنامه کتاب ملی ایرانیان است. خوشحال باید بود که امروز کودکان و نسل جوان به اشعار فردوسی علاقه‌مند هستند.» 

او همچنین در بخش پایانی بازدید خود از غرفه مجموعه جهانی کاخ گلستان، سعدآباد، نیاوران، پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، موزه ملی ایران، موزه دفاع مقدس و… بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001110622143

برچسب‌ها