بسیاری از پتانسیل های کشورمان برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته مانده است

احمد وحیدی که در سومین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی به محل برگزاری این رویداد آمده بود، بیان کرد: «نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته هم قوی‌تر و هم پربارتر برگزار شد و این از استقبال بازدیدکنندگان هم مشخص است.»

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، احمد وحیدی بیان کرد: «توانمندی‌های کشور در این نمایشگاه در بحث میراث‌فرهنگی و گردشگری به خوبی دیده شد. ما اگر در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشیم می‌توانیم گردشگری را که سرمایه نهفته کمتر توجه شده کشور ماست، بیش از پیش رونق دهیم.» 

وزیر کشور اشاره کرد: «حتی اگر گردشگران خارجی را هم نادیده بگیریم، گردشگران داخلی هم می‌توانند اقتصاد ما را متحول کنند. متاسفانه آنطور که باید ایران را حتی به ایرانیان معرفی نکردیم.» 

او گفت: «اگر مردم از آثار ارزشمند کشورمان اطلاع پیدا کنند به جای رفتن به ترکیه و سایر کشورهایی که یک دهم میراث ما را هم ندارند، قطعا به استان‌های خود ایران سفر می‌کنند و از این آثار ارزشمند بهره‌مند می‌شوند.» 

وحیدی ادامه داد: «البته در گذشته به دلیل اینکه میراث یک سازمان بود نتوانست جایگاه اصلی خود را پیدا کند. در چند سالی که تبدیل به وزارتخانه شده شاهد اتفاقات خوبی بودیم. نمونه‌اش دستاوردهایی است که استان‌ها در این محل به نمایش گذاشته‌اند.» 

او با اشاره به شرایط تامین زیرساخت‌های اساسی نیز بیان کرد: «اگر ما بتوانیم بحث گردشگران خارجی را که نیاز به زیرساخت دارد مجهز کنیم کمک شایانی به حوزه توریسم می‌شود. در حال حاضر بخش خصوصی این آمادگی را دارد که سرمایه‌گذاری کند و می‌توانیم سود چندبرابر فروش نفت را از حوزه گردشگری به دست آوریم.» 

وزیر کشور همچنین در رابطه با بخش صنایع دستی بیان کرد: «یکی از توانمندی‌های کشور ما وجود هنرمندان چیره دست در مناطق مختلف کشور است. این‌ها با آثاری که از خود به جا می‌گذارند، می‌توانند برای توریست داخلی و خارجی انگیزه سفر باشند. ضمن اینکه در بحث صنایع دستی با هزینه خیلی کم امکان اشتغال بالا وجود دارد.» 

او بیان کرد: «وزارت میراث فرهنگی و گردشگری یکی از وزارتخانه‌های ناشناخته از نظر توانمندی هاست. این وزارتخانه می‌تواند اقتصاد کشور را متحول و ایران را به دنیا معرفی کند. صدور انقلابی که امام خمینی می‌فرمودند و مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید دارند حمایت از میراث فرهنگی است. چرا که برای کشور رونق ایجاد می‌کند.» 

وحیدی تاکید کرد: «ایران اگر تمام قابلیت‌هایش شناسانده شود بسیاری در دنیا پی می‌برند که چه کشور بی‌نظیری است. این مهم با فعالیت‌های وزارتخانه میراث‌فرهنگی و گردشگری می‌تواند محقق شود.» 

او در پایان گفت: «صنایع‌دستی در دوران کرونا به شدت آسیب دید و باید با افزایش بودجه و تعیین راهکارهای جدید جبران کرد. ما هم پیگیری می‌کنیم تا رقم قابل قبولی برای این وزارتخانه در نظر بگیریم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001111479359

برچسب‌ها