کارگاه نگاهی به موضوع قراردادها و شکایات در مراودات تور و تورگردانی برگزار شد

کارگاه نگاهی به موضوع قراردادها و شکایات در مراودات تور و تورگردانی در دفاتر خدمات مسافرتی با حضور اسماعیل برات معاون دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و علی همتی رئیس گروه مراکز خدمات گردشگری استان تهران در سومین روز از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، در این کارگاه اسماعیل برات درباره قراردادهای خدمات مسافرتی توضیحاتی را به حاضران در جلسه ارائه داد و گفت: «مبانی حقوقی این قراردادها و شرایطی که دارند حائز اهمیت است. این قراردادها نباید مخالف قانون، نظم عمومی و اخلاق حسنه باشند.» 

معاون دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ضمن تاکید بر اهمیت قراردادهای اجباری افزود: «قراردادهایی که یک سوی آن مردم هستند و شرایط برابری به عنوان سطح و جایگاه وجود ندارد، باید دولت به این قراردادها ورود کرده و حداقل حقوق مردم را در این قرادادها در نظر گیرد. این قراردادها اجباری هستند اما چون در راستای تامین حق مردم است به لحاظ حقوقی دارای وجاهت است و بیش از ۱۰ سال است که این قرادادها به روزرسانی می‌شوند. محوریت ما حفظ حقوق مردم است.» 

برات در زمینه فرآیند رسیدگی به شکایات هم توضیح داد: «اگر مردم از دفاتر خدماتی شکایتی دارند مرجع رسیدگی اداره کل استانی است که مجوز را به این دفتر اعطا کرده و در کمیته‌های فنی که نماینده صنف هم وجود دارد، این موضوع بررسی می‌شود.» 

علی همتی رئیس گروه مراکز خدمات گردشگری استان تهران هم با اشاره به افزایش شکایات از آژانس‌های مسافرتی گفت: «سال ۹۷ حدود ۱۲۰۰ شکایت از دفاتر آژانس‌ها داشتیم که تعداد بالایی است و به دلیل کرونا این شکایات بیشتر هم شد. قراردادهایی که دفاتر خدمات مسافرتی می‌بندند متاسفانه به امضای مدیران فنی نمی‌رسد. به دفاتر ابلاغ شده است که می‌توانند الحاقیه داشته باشند اما معمولا این اقدام انجام نمی‌شود و کانتر مربوطه قرارداد را بدون اطلاع مدیر فنی می‌بندد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001111479961

برچسب‌ها