ما خادم هنرمندان صنایع دستی هستیم/ شورای مشورتی با حضور هنرمندان تشکیل می‌دهیم

سیدحسین علوی از تشکیل یک شورای مشورتی با حضور اساتید درجه یک و دوی صنایع دستی خبر داد و گفت: تلاش داریم در راستای سیاست دولت هنرمندان را تکریم کرده و به نیازهایشان پاسخ دهیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌ةای گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی درباره اقدامات جدید صورت گرفته در نمایشگاه صنایع دستی گفت: «در سال‌های اخیر هنرمندان انتظار داشتند که نمایشگاه از آن‌ها حمایت کند. نمایشگاه ملی صنایع دستی جزء سه نمایشگاه حمایتی در کل نظام جمهوری اسلامی است که از ابتدا قرار بوده به شکل حمایتی برگزار شود. امسال گام اول این اتفاق برداشته شد و در سه محور حمایت از فعالان صنایع دستی را به صورت جدی در پیش گرفتیم.»

او افزود: «علاوه بر اختصاص غرفه به شهرهای جهانی صنایع دستی و مناطق محروم طی اتفاقی بی‌سابقه در طبقه فوقانی سالن خلیج فارس به دارندگان نشان‌های ملی درجه یک و دو در صنایع دستی غرفه رایگان اختصاص یافت. اقدامی که در دوره‌های گذشته وجود نداشته است. جالب است که جنس کالاهای این بخش با کل نمایشگاه متفاوت است و در این سالن که تحت عنوان «نام آوران صنایع دستی» نام‌گذاری شده اساتید صاحب نامی چون بدرالسماء، نصرآبادی، شهرام امیری و… حضور دارند و آثار فاخری را به این نمایشگاه آورده‌اند.»

علوی با تاکید بر این که اساتید صنایع‌دستی سرمایه‌های ملی کشور هستند، تصریح کرد: «بار امانت قرن‌ها هنر این مملکت را این عزیزان به دوش کشیده‌اند. هنر اصیل ایرانی در جهان بسیار پرطرفدار است در حالی که هنرمندان این عرصه مظلوم‌ترین افراد هستند. هنرمندان درجه دار ما را عموم مردم نمی‌شناسند چرا که ما برای این افراد اعتبار عمومی ایجاد نکرده‌ایم.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «ما خادم هنرمندان صنایع دستی هستیم و در نظر داریم در آینده شورای مشورتی‌ای با حضور هنرمندان درجه یک و دو ایجاد کنیم. در سومین روز نمایشگاه هم نشستی صمیمانه با حضور این هنرمندان خواهیم داشت تا اگر انتقاد یا خواسته‌ای دارند، مطرح کنند. خواهش‌های این دوستان وظایف قانونی ماست و باید در این زمینه هر اقدامی که می‌توانیم انجام دهیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001111578982

برچسب‌ها