بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در حاشیه نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعوابسته تهران در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: «این نمایشگاه فرصت مغتمی برای حضور فعالان گردشگری و هنرمندان صنایعدستی است تا ضمن معرفی ظرفیتهای استان مطالبات صنفی را به صورت مستقیم با مسئولان در ارتباط بگذارند.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی افزود: «همچنین این نمایشگاه یک فرصت ویژه برای معرفی ظرفیتهای سرمایهگذاری استان را نیز فراهم کرده است چرا که آذربایجان غربی یکی از بکرترین مناطق کشور برای سرمایهگذاری محسوب میشود.»
او ادامه داد: «آذربایجان غربی دروازه ورود به اروپا است که میتواند با ایجاد زیرساختهایی مانند هتلبیمارستان به قطب گردشگری سلامت در شمالغرب تبدیل شود و در این حوزه ظرفیت بالایی برای سرمایهگذاری وجود دارد.»
جباری با اشاره به برگزاری نشستهای مشترک با سرمایهگذاران گفت: «برای معرفی فرصتهای سرمایهگذاری استان بستههای معرفی در حوزه گردشگری آب، تاسیسات مدرن مانند زیپلاین و گردشگری سلامت تهیه شده است که در اختیار سرمایهگذاران قرار میگیرد.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی گفت: «با حمایت مسئولان استانی از جمله استاندار آذربایجان غربی در نظر است تا در بهار سال ۱۴۰۱ همایش فرصتهای سرمایهگذاری در استان برگزار شود.»
او با اشاره به استقبال خوب سرمایهگذاران از سرمایهگذاری در استان خاطرنشان کرد: «در حال حاضر ۶۰ پروژه فعال گردشگری در استان در دست اجرا است که با بهرهبرداری از آنها ظرفیت تختهای اقامتی استان ۳۰ درصد افزایش مییابد.»
جباری تصریح کرد: «در حال حاضر حمایتهای خوبی از سرمایهگذاران در استان انجام میشود و با اعطای تسهیلات و کاهش بروکراسیهای اداری سعی شده است زمینه فعالیت سرمایهگذاران در استان تسهیل شود.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیتهای استان در حوزه تاریخی، فرهنگی و صنایعدستی اظهار کرد: «امسال خوی به عنوان شهر ملی قالی ریزماهی معرفی شد و در تلاش هستیم تا در آینده ارومیه نیز به عنوان شهر ملی هنرهای چوبی معرفی شود.»
او با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی هر چه بیشتر استان در دوران کرونا گفت: «برای این منظور موشنگرافی مسیرهای گردشگری استان تهیه و تورهای مجازی از جاذبههای گردشگری و تاریخی استان برگزار شده و با تهیه کلیپهای کوتاه و انتشار در فضای مجازی سعی شده است از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.»
جباری برگزاری تورهای آشناسازی خبرنگاران با جاذبههای استان را از دیگر اقدامات انجام شده برای معرفی آذربایجان غربی برشمرد و گفت: «در نظر است در سال آینده تور آشناسازی با جاذبههای گردشگری و تاریخی استان با حضور خبرنگاران کشوری برگزار شود.»
انتهای پیام/